REĐI OD JEDNOROGA: Da li ste ikad čuli za Maseratti Cinqueporte, i to dizel!?

Maserati je, sam po sebi, poprilično egzotična marka, međutim, ovaj model je unikatni primerak u karavan formi sa petora vrata i 3,0-litarskim turbo dizel motorom!

Krajem prve dekade 21. veka, milanska manufaktura Carozzeria Touring Superleggera, koja je, između ostalog, „potpisala“ i Alfa Romeo Disco Volante, napravila je četiri primerka po imenu Bellagio Fastback Touring, baziranih na tadašnjoj, petoj generaciji Maseratijeve limuzine Quattroporte.

Jedan kolekcionar iz Velik Britanije bio je razočaran činjenicom da je na aukciji „propustio“ da kupi jedan od pomenutih egzotičnih „karavan“ modela, pa je u potrazi za rešenjem, upoznao Adama Reddinga, specijalistu za karoserije, koji je vrsni restaurator egzotičnih Jaguara, Ferrarija, Aston Martina...

Tada je nastala ideja za projektom Shooting Brake verzije aktuelnog Maserati Quattroporte šeste generacije. Zadnji deo limuzine je u potpunosti preuređen, veći deo krova je zamenjen, a kako vlasnik i Adam sami priznaju, najveći izazov predstavljala je kompletna elektro-instalacija za peta vrata.

Nakon oko 1500 radnih sati, završen je „Cinqueporte“ (petoro vrata), odnosno Quattroporte Shooting Brake, a rezultat je, kao što i sami možete primetiti, fenomenalan! Gotovo da se može reći da je Shooting Brake atraktivniji od izvorne, limuzinske verzije.

Za pogon ovog automobila odabran je 3,0-litarski VM Motori turbodizel od 275 „konja“ i 600 Nm, što je možda i najveća zamerka, budući da je aktuelni Quattroporte opremljen i 3,0-litarskim Ferrarijevim V6 twin-turbo agregatom, kao i 3,8-litarskim Ferrarijevim V8 motorom, koji bi se nekako više „uklopili“ u egzotični karakter ovog unikatnog karavana.

No, izgleda da se vlasnik, nakon par godina, zasitio ovog „jednoroga“ te je automobil trenutno na prodaju putem Classic Drivera, s tim da je prodajna cena nepoznata, odnosno da se može dobiti isključivo kontaktiranjem vlasnika. Poređenja radi, Bellagio Fastback je svojevremeno koštao 117.600 evra...

Đorđe Pavićević/TopSpeed