REDAK POPUT JEDNOROGA: Da li ste znali za Mercedes-Benz 190E City?

Izuzetno popularna Mercedesova „190-ka“ najpoznatija je u limuzinskoj formi, međutim, da li ste znali da je postojao i kompaktni hečbek model po imenu 190E City!?

Ljubitelji nemačkih premijum brendova svakako znaju da je BMW kod Serije 3, i u generaciji E36, ali i narednoj E46, u ponudi imao i tzv. hečbek verziju, odnosno Compact, koji nikada nije stekao popularnost limuzine, ali je zbog cene polovnih primeraka, bio dosta zastupljen na ovim prostorima.

Međutim, malo je poznata činjenica da je i Mercedes za svoju čuvenu 190-ku (W201) imao hečbek verziju, koja je nosila naziv City, odnosno Compakt. Ipak, ovaj model nije zvanično proizvođen od strane štutgartskog giganta već je za njega bila zadužena sada već nepostojeća tjuning kuća Schulz.

Inače, iz pogona Schulz izašle su i neke druge interesantne kreacije, koje su se kasnije ispostavile kao „pun pogodak“, kao što su, recimo, Mercedes-Benz G-klasa sa šest točkova, 190E Cabriolet, pa čak i BMW Serija 5 E28 u karavan verziji.

No, vratimo se na 190E City, koji je kupcima nuđen u verzija sa troja i petora vrata, a ono što je zanimljivo jeste da se ispod „haube“ nalazio prilično velik motor za tu vrstu vozila – 2,6-litarski redni šestocilindarski benzinac M103, koji je raspolagao sa 162 konjske snage, što je bilo prilično impresivno za to vreme.

Bolji poznavaoci primetiće i činjenicu da su zadnje svetlosne grupe „pozajmljene“ od većeg W124 karavana, budući da W201 u zvaničnoj ponudi nije imao ni karavan verziju, već isključivo limuzinu. Verzija 190E City proizvedena je u relativno malom broju primeraka, od 1990. do 1991. godine.

Nije poznato koja je cena bila za jednu ovakvu konverziju, ali budući da je rađena na osnovu limuzine, i to u malom broju primeraka, za pretpostaviti je da je bila skuplja od serijskog 190E u limuzinskoj izvedbi...

Đorđe Pavićević/TopSpeed