DA LI JE MOGUĆE: Nissan Skyline GT-R R33 kao karavan!?

Kultna serija Nissanovih Skyline GT-R modela, od R32 do R35, poznata je u kupe izdanju, međutim, pronađe se i poneki “uljez”, kao što je ovaj R33 Speed Wagon

Ljubiteljima sportskih automobila, pa još ako preferiraju japanske “egzotike”, Nissanove GT-R modele ne treba posebno predstavljati. Uspešna serija koja je startovala još davne 1969. godine, naročitu popularnost doživela je krajem ’80-ih i tokom ’90-ih, kada su na scenu stupili modeli R32, R33 i R34.

“Potpomognuti” fantastičnom igricom Gran Turismo na tada još nedovoljno popularizovanoj igračkoj konzoli Playstation, ovi automobili postali su prava egzotika, budući da su bili namenjeni isključivo japanskom tržištu, uz poneke tzv. “sive uvoze” na tržišta Velike Britanije i SAD.

Otprilike u isto vreme, sredinom ’90-ih, Nissan je uveo i liniju modela Stagea, koja je zapravo bila “civilizovana” verzija Skyline modela na kojem je baziran R34, ali u karavan verziji. Postojala je čak i edicija 260RS Autech, koju je pokretao isti 2,6-litarski redni šestocilindarski RB26DETT twin-turbo motor.

Upravo zato, nisu retke konverzije ovog automobila u GT-R R34, koji je u bukvalnom smislu postao “najbolje od dva sveta” – praktičnost karavana i brutalne performanse Skyline R34 kupea. No, šta je sa njegovim prethodnikom, R33, budući da Stagea tada još nije postojala?

Kao i kod svakog egzotičnog automobila, uvek se nađe neki entuzijasta da “po svojoj meri” prepravi automobil u pravcu kojem želi, te je tako nastao ovaj unikatni R33 Speed Wagon, ne toliko karavan, koliko čistokrvni Shooting Brake, budući da ima svega troja vrata.

Projekat je nastao od strane Daijiro Inade, čoveka koji je zaslužan i za druge egzotične prepravke japanskih modela, a koji je inače jedan od osnivača Tokyo Auto Salon – manifestacije koja, poput američkog SEMA Show, okuplje, pre svega, “tjunirane” i prepravljen modele, a ujedno je i izdavač magazina Option, koji se bavi sličnom tematikom.

Da nije u pitanju samo vizuelna prepravka, govori i podatak da je Inada dosta truda i novca uložio u unapređenje RB26DETT motora, koji nakon opsežnih modifikacija ugradnjom HKS-ovih delova, sada oslobađa oko 500 “konja”, dostiže 300 km/h bez problema, a na ¼ milje je za 1,8 sekundi brži od “običnog” GT-R R33.

Ovaj “jednorog” trenutno se nalazi kod firme Vistec R Import - prodavca vozila sa Floride, koji ga je oglasio za cenu od 85.000 dolara. Imajući u vidu da je ovo i dalje veoma brutalna GT-R mašina, a uz to i više nego retka, navedena cena čini se više nego korektnom, budući da je osetno niža i od novog GT-R R35.

Pitamo se kolika bi bila za GT-R R33 u sedan (limuzinskoj) verziji, koju je tjuner Autech svojevremeno pravio... Niste znali za to!? E, to je već neka druga priča koju ćemo, obećavamo, uskoro “ispričati”!

Đorđe Pavićević/TopSpeed