APSOLUTNI UNIKAT: Na prodaju Mercedes-Benz 300E sa motorom iz BMW M1!

Između vlasnika prestižnih nemačkih auto-marki uglavnom vlada rivalitet sličan fudbalskim navijačima - ako ste u taboru Mercedesa, „ne mešate se“ sa BMW-om i obrnuto! Međutim, ponekad ima i nekih izuzetaka...

Ono nešto stariji, sigurno se sećaju Mercedesa W124, direktnog prethodnika linije modela koju sada zovemo E-klasom, a koji je bio izuzetno popularan tokom druge polovine '80-ih i prve polovine '90-ih godina.

Ako izuzmemo verzije 400/420E, 500E i E60 AMG, koje su pokretali 4,2-litarski, odnosno 5,0-litarski i 6,0-litarski V8 motori, ostatak „porodice“ nije se baš mogao pohvaliti nekim snažnim pogonskim jedinicama. Čak i 300E, sa 190 KS (180 „konja“ sa katalizatorom) nije bio previše živahan, pre svega zbog velike mase vozila.

No, zato su tu „tjuning“ verzije, kao što je ova Hartge F1, koja je nedavno stigla na aukciju u RM Sotheby’s, ali ono što je naročito interesantno kod pomenutog modela jeste da se ispod „haube“ ovde ne nalazi Mercedesov, odnosno AMG-ov motor, već agregat iz, verovali ili ne, jednog BMW-a!

I to kakvog! U pitanju je 3,5-litarski M88 redni šestocilindarski motor koji se ugrađivao u sportski BMW M1, kao i u M5 E28, a uz njega je Hartge „spakovao“ i petostepeni manuelni menjač iz BMW Serije 6, prve generacije (E24).

Nakon „tretmana“ od strane tjunerske kuće Hartge, pomenuti agregat je dobio nešto veću zapreminu (sa 3453 na 3535 kubnih centimetara), što je sve rezultovalo ukupnom snagom od 325 „konja“ i 350 Nm obrtnog momenta. Kao „šlag na tortu“, Hartge je ugradio i sporsko oslanjanje firme Bilstein.

Tjunerska kuća Hartge, inače poznata po preradama BMW-ovih modela, proizvela je svega jedan primerak ovog F1 modela. Drugim rečima, ovaj primerak je pravi „jednorog“, unikatni automobil koji će se pojaviti na RM Sotheby's aukciji u Essenu, tokom juna ove godine.

Đorđe Pavićević/TopSpeed