VOZILI SMO: Mazda CX-30

Potpuno novi krosover japanskog proizvođača ponikao je na platformi nove Mazde3 i zauzima mesto u gami između CX-3 i CX-5, a mi smo ga upoznali na međunarodnoj prezentaciji u Španiji

Najnoviji model Mazde stigao je u formi kompaktnog krosovera koji targetira kupce kojima je Mazda CX-3 premala, a CX-5 suviše velika i skupa što će reći da se CX-30 po veličini i cenovno pozicionira između ovih modela.

Novitet smo upoznali na katalonskim putevima u okolini Girone, gde je Mazda upriličila međunarodnu dinamičnu prezentaciju potpuno novog modela od kojeg ima velika očekivanja. A kako i ne bi kada je reč o prinovi koja se priključuje najbrže rastućem segmentu na evropskom tržištu.

Sa dužinom od 4.395 mm, širinom 1.795 mm i visinom 1.540 milimetara, Mazdu CX-30 odlikuje kompaktna forma, atraktivan dizajn i dobra iskorišćenost unutrašnjeg prostora. Kvalitet takođe ne manjka u kokpitu, što je u skladu sa filozofijom japanskog proizvođača koja za glavnu odrednicu ima premijum.

Posebno se ističe bogata oprema, dostupno je pregršt najmodernijih sistema i asistencija kao što su adaptivni tempomat i head-up displej, prtljažnik je zapremine 430 litara i može da se otvara i zatvara električnim putem, povezivanje sa pametnim telefonom omogućeno je preko Apple Car Play i Andrioid Auto aplikacija.

Mazda do sada nije imala toliku širinu ponude kod jednog modela – dostupno je čak 67 kombinacija što takođe govori o velikim ambicijama. Pogonsku gamu sačinjavaju 2.0 Skyactiv G benzinac od 122 KS, zatim revolucionarni Skyactiv X-180 2.0 od 180 KS, kao i 1,8-litarski dizel od 116 KS. Svi motori raspoloživi su sa ručnim šestostepenim ili automatskim menjačem, pogonom na prednje ili na sva četiri točka (AWD).

Mi smo za prvi test odabrali bogato opremljenu Mazdu CX-30 Skyactiv G-122 u kombinaciji sa automatskim šestostepenim menjačem i pogonom napred, a detaljan test objavićemo u oktobarskom izdanju TopSpeed magazina.

Prodaja novog modela je već počela, a raspon cena u Srbiji kreće se od 21.890 do 31.790 evra.

Uroš Dedić/TopSpeed