UPOREDNI TEST Jeep Compass vs Jeep Renegade: Osećaj slobode

U svetu automobila, a naročito među mnoštvom SUV modela koji krstare ulicama i drumovima, Jeep je nesumnjivo jedan od brendova koji je uspeo na najbolji mogući način da iskoristi svoj identitet. Ovoga puta, pažnju su nam privukla dva modela – Renegade i Compass, koji su istovremeno i slični, i različiti, praktični i elegantni...

Kada su se 1943. godine, posle iskrcavanja savezničkih snaga, prvi legendarni Willysi pojavili u Italiji, niko nije mogao ni da zamisli kako će posle sedamdeset godina, njihovi praunuci dobiti italijansko državljanstvo i da će se proizvoditi u italijanskom gradu Melfi!

Posle “kampanjole”, u Torinu su definitivno odustali od terenaca, ali „brak“ sa Chryslerom kao „miraz“ je doneo i Jeep, te se odjednom pojavila čitava terenska porodica, u kojoj su neki modeli već afirmisani i popularni, poput Cherokee ili Grand Cherokee, koji su poslednjih godina temeljno obnovljeni, kako bi se prilagodili i evropskom ukusu.

Do sada je američka marka stalno ciljala srednje-visoki segment terenaca, a modelima Renegade i Compass, poveren je zadatak da na tržištu napadnu kompaktne konkurente, dužine nešto preko četiri metra.

Za razliku od Renegade, Compass nije novo ime u ponudi brenda Jeep. U ne tako dalekoj prošlosti, već je korišćeno za SUV kompaktnih dimenzija koji je računao na prepoznatljivu pojavu. Danas, Compass za evropsko tržište više ne stiže iz Meksika, već iz Melfija, u Italiji, gde se proizvodi i Renegade.

Verzija koju smo vozili donosi i kombinaciju koja prvobitno nije bila dostupna – pogon na prednjim točkovima i automatski menjač, pri čemu je potonji bio rezervisan samo za 4x4 verzije.

Nešto pre Compassa, modernizovan je i Renegade, model koji se može predstaviti kao kombinacija klasičnih stilskih elemenata američke fabrike i proporcija prilagođenih vožnji u gradu.

Bez obzira na to što su motor i menjač u oba modela isti, utisci iz vožnje su različiti, ne samo zbog drugačijeg izgleda i dimenzija. Za razliku od Renegade, Compass ima i opciju izbora između standardnog i sportskog režima vožnje.

A kako su se ova dva predstavnika legendarnog američkog brenda pokazala na testu, u vožnji drumovima Srbije, ali i prilikom silaska na neuređene puteve, možete pročitati u novom broju TopSpeed magazina, koji je u prodaji širom Srbije.

TopSpeed Team