UPOREDNI TEST Hyundai Elantra vs Mercedes-Benz C-klasa: Na putu ka zvezdama

U želji da nova generacija Sonate bude na korak od zvezda premijum sektora, Hyundai je povećao dimenzije i temeljno unapredio osmo izdanje svoje limuzine. Da bismo videli da li time što nudi može da bude zanimljiva kupcima koji žele premijum za nižu cenu, kao referentna vrednost nam je poslužila „odlazeća“ Mercedesova C-klasa

U poslednje vreme, tržište premijum automobila praktično je ostalo imuno na posledice kriza. Prednjače tradicionalni nemački proizvođači, pa nije čudno što je sve više onih koji žele da se priključe delu tržišta u kome je zarada veća i izvesnija.

Recept je ponuditi više i bolje, ali i jeftinije u odnosu na priznate fabrike koje pozamašno naplaćuju to što su njihove marke automobila statusni simboli. Dobar primer za novi trend je osmo izdanje Hyundaijeve limuzine Sonata, koje je stiglo i na srpsko tržište.

Da bismo videli da li time što nudi, pre svega na polju komfora, može da bude zanimljiva kupcima koji žele premijum za nižu cenu, izvezli smo je na stazu centra NAVAK, a kao referentna vrednost za premijum poslužila nam je Mercedesova C-klasa, koja će još neko kratko vreme biti u prodaji, jer je u Štutgartu predstavljena peta generacija. Zato ovo nije uobičajeni uporedni test...

Svojom pojavom, nova Sonata pokazuje da je reč o vizuelno privlačnom modelu koji umesto radikalne stilske i tehničke promene donosi smirenu evoluciju izgleda prethodnika. To znači da su dizajneri usavršili siluetu koja je zbog elegancije širom sveta već bila cenjena.

Sada je karoserija nešto niža, zadnji kraj se spušta po ugledu na siluetu kupea, razmak osovina je povećan, što je rezultovalo kabinom za 64 mm dužom i impresivnim prednjim delom sa originalnom “kaskadnom” rešetkom hladnjaka. U skladu sa trendovima, tu su i LED farovi neobične i zanimljive forme, čime se korejska limuzina dodatno izdvaja u svom segmentu.

Ono što će možda predstavljati problem, već u startu, jeste činjenica da je trenutno dostupna samo jedna pogonska jedinica, i to atmosferski benzinac od 2,5 litara zapremine, koji sa sobom povlači i osetno veće troškove registracije, a da pri tome ne nudi bogzna koliko impresivne performanse.

Da li nova Sonata zaista ima adute kojima može da parira jednoj C-klasi, makar i onoj „odlazećoj“, uključujući kvalitet materijala i završne obrade, udobnost, performanse itd. možete pročitati u aktuelnom broju TopSpeed magazina.

TopSpeed Team