TRAVEL TEST Renault Talisman 2.0 dCi 200 EDC S-Edition: Nova snaga

Renault je odlučio da unapredi Talisman upravo u segmentu u kojem je to bilo najpotrebnije. Novi dvolitarski dizel agregat sa tačno 200 KS i 400 Nm pokazao se kao „prava mera“ za putovanje do Azurne obale i nazad, kako po performansama, tako i po ekonomičnosti

Kada se Talisman tek pojavio na tržištu 2015. godine Renault mu je namenio četvorocilndarske motore od 1,6 litara kao najsnažnije. Međutim, to je automobil iz D segmenta i prosto mu tako nešto ne pristaje, bez obzira na tada tako popularni trend „daunsajzinga“, a sve i da po strani ostavimo priču o masi od nešto preko 1,5 tone!

Upravo sa takvim jednim automobilom, koji je pokretao redni turbo-dizel redni od 1.598 ccm sve sa 160 KS i 380 Nm maksimalnog obrtnog momenta sam se u leto 2016. uputio na VN Austrije. Tada sam, vozeći pored Beča i Budimpešte, odnosno tokom četiri dana, prešao tačno 2.035,4 kilometra, a potrošeno je 145,1 litar goriva. To znači da je prosečna potrošnja iznosila 7,1 litar na 100 kilometara. To je sasvim korektan rezultat, no velikoj luksuznoj limuzini kao da je nedostajalo malo više „daha“, pa i u pojedinim situacijama snage...

Iste godine sam sa verzijom Talisman Grandtour napravio i „krug do Monce“, tj. VN Italije i „krugove u lokalu“ do jezera Komo, u ukupnoj dužini od 2.501,8 km. Karavan sa motorom 1.6 dCi 160 EDC potrošio je 195,9 litara, doduše prilično opterećen četvoricom putnika sa dosta prtljaga, te jednim vozačem koji baš nije štedeo gorivo. Tada je prosečna potrošnja bila 7,8 litara na 100 kilometara.

Renault je i sam ubrzo shvatio, mada sam ubeđen da su Francuzi to znali i od samog početka, da je ovom modelu potreban snažniji motor veće zapremine. Zato me nije začudilo to kada su se krajem prošle godine na tržištu pojavili modeli Talismana sa 1.8 benzinskim i dizel, te dizel 2.0 motorima. A ovaj poslednji, dolazi u dve verzije, sa 160 i 200 konjskih snaga...

Tako se ovaj Renault, u verziji sa najsnažnijim dvolitarskim dizel motorom, nekako sam nametnuo kao prevozno sredstvo do Azurne obale i VN Monaka. I ponovo je bio, izuzetno opterećen, jer imamo jednog kolegu koji kada kreće na put... Ma, on se praktično seli i nosi sve iz kuće izuzev nameštaja i većih tehničkih aparata, tako da je prtljažnik zapremine 515 litara, računajući do poda koji se može odstraniti pa se dobije ukupno 608 litara, bio pun! Sreća da je Talisman prostrana limuzina, tako da ponešto može da stane i između dvojice putnika pozadi.

Kao i svake godine put do Monaka i nazad odvija se uobičajenom rutom, preko Zagreba, Ljubljane, Gorice, Venecije, Breše, Pijaćence, Alesandrije, Savone i Ventimilje. Onda nekoliko dana u „lokalu“, na relaciji Ventimilja i Monako, eventualno Nica ili Kan, pa potom nazad. Sve u svemu, dobro poznat itinerer sa 90 % vremena provedenog na auto-putevima.

Što se tiče komfora i prostranosti, tu zamerki nikada nije bilo. A sada je udobnost na zadnjim sedištima dodatno poboljšana... Ne znam tačno šta su konstruktori Renoa uradili, ali činjenica je da se pozadi sedi još bolje nego pre. Mesta za noge ima dovoljno, baš kao i za glavu. Nagib naslona je OK, tako da je možda bolje biti putnik pozadi, a možda i nije?! Ne znam, jer napred Talisman pruža i uslugu masaže vozaču i suvozaču, što na ovako dugim relacijama zaista prija.

Naravno, vozač može još da se zabavlja na razne načine, mada nekako mi nedostaje onaj veliki, vertikalni tablet, tj. centralni dispej. U ovom paketu opreme S-Edition tu je ekran od 7 inča, osetljiv na dodir, ali sa dosta pojednostavljenim komandama, tako da taj deo konzole izgleda pomalo prazno. Ipak, za pohvalu je taj „minimalizam“ kada je reć o komandi R-Link sistema druge generacije, kao i onog MULTI-SENSE. Sve je tu, „komprimovano“ na centalnom grebenu, odmah ispred ručice sedmostepenog automatskog menjača.

I da ostanemo i dalje kod „minimalizma“, jer ono što me je najviše interesovalo jeste autonomija ovog automobila. Talisman Blue 2.0 dCi 200 EDC, kada kao ovaj dolazi i sistemom 4Control, odnosno upravljanjem na sva četiri točka ima za četiri litre manju zapreminu rezorvoara od standardne 51 litre. Dakle, sa tih 47 litara i 17 tečnosti AdBlue, pa još ovako opterećen, baš me je zanimalo kada će se prvi put ukazati potreba za posetu pumpi?

Pokazalo se, ipak, da su sa ovim Talismanom mogući dugi „stintovi”... „Nakrcao“ sam ga Q Max dizel gorivom na pumpi Petrola na Novom Beogradu, prilikom samog polaska, a upozorenje za rezervu se aktriviralo nešto pre izlaska iz Slovenije. Na pumpi pored Nove Gorice nakon pređenih 638,7 km u rezervoar staje čak 46,53 lit. Barem je tako pokazao merač, što ukazuje na prosečnu potrošnju od 7,2 litra na 100 kilometara. Zapravo, više me je zbunila količina dolivenog goriva, nego potrošnja, jer i u Beogradu sam rezervoar napunio do vrha!?

Nastavljamo dalje... Kilometri noćne vožnje prolaze, smenjujemo se za upravljačem i neposredno pred dolazak u apartman u italijanskom gradiću Ventimilja dolivamo dizel gorivo, ponovo, do „čepa“, a to je 41,44 litre. Budući da smo u, relativno, opuštenom tempu, bez mnogo žurbe, ali i saobraćaja, prešli 657,4 km prosečna potrošnja od 6,3 litre na ovoj deonici kao da nikoga nije iznenadila.

I prilikom svake naredne posete pumpi narednih dana i prilikom povratka, količine dolivenog goriva i pređenih kilometara bile su slične, a ovo su dva „ekstremna“ slučaja. Naravno, menjali su se i uslovi vožnje, vremenske prilike, gustina saobraćaja, vrste puteva i slično, pa prosečna brzina i konačno sama potrošnja. U svakom slučaju, sve je i dalje bilo u granicama prihvatljivog.

Udobnost Talismana je na odličnom nivou, a kako i ne bi bila kada počiva na platformi CMF/CD modela Espace. Stabilan je prilikom naglih promena pravaca i precizan u krivinama, a tome svakako doprinosi sistem upravljanja na sva četiri točka. Pogotovo dobro dođe prilikom provlačenja kroz uske ulice Kneževine Monako...

No, novi dvolitarski dizel motor od tačno 200 KS i čak 400 Nm maksimalnog obrtnog momenat je pun pogodak. U kombinaciji sa MULTI-SENS funkcijom izbora modova Sport, Neutral, Comfort, Eco i Perso, kojima se menja i jačina servo-asistencije upravljača, menja se odziv motora na komandu gasa itd. I time se vozna dinamika prilagođava raspoloženju vozača...

Ubrzanje do „stotke“ traje 8,9 sekundi, što nije neko spektakularno, imajući u vidu okruženje prepuno super-sportskih automobila, ali svakako nije ni za podceniti, baš kao i maksimalnih 230 kilometara na čas koje Talisman 2.0 dCi može da postigne. Dobro, EDC menjač je malo trom, mada generalno ovaj Reno treba da hvata na šarm, komfor i eleganciju, a ne na performanse, iako zaista ima preduslove za sve to!

Uz sve spomenuto treba dodati i da je Talisman sa novim dvolitarskim dizel motorom i veoma ekonomičan. Tokom sedmodnevne vožnje i ukupno pređenih 2.980,8 kilometara, automobil je potrošio ukupno 206,6 litara. U proseku to je 6,9 litara na 100 kilometara, što je imajući u vidu sve okolnosti odličan rezultat. I ova verzija se čak pokazala ekonomičnijom od one sa 1,6 dizel motorom od 160 KS!

Konačno, treba istaći i da je na gorivo tokom ovog putovanja potrošeno ukupno 310,57 evra, a na putarine čak 193,50 evra. E sad, da li je skupo gorivo ili su skupe putarine, procenite sami?!

A, da li je ovaj Renault skup? Pa, početna cena za Talisman Blue 2.0 dCi 200 EDC S-Edition je 34.440 evra, dok za testirani model treba izdvojiti 35.140 evra. Imajući u vidu činjenicu da je zahvaljujući novom motoru ova limuzina dobila ne samo nominalno novu snagu i bolje performanse, već i novu tržišni podstrek, ne treba imati dileme prilikom izbora... Ovo je, ipak, ono pravo kada je u pitanju Renault Talisman!

Zoran Živkov/TopSpeed

Renault Talisman 2.0 dCi 200 EDC S-Edition

Karoserija limuzina, 4 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.878 x 2.081 x 1.463 mm, međ. rast. 2.808 mm; masa 1.518 kg; prtljažnik 515/608/1.022 litara
Motor turbo-dizel, redni, četvorocilindarski; 1.997 ccm; 200 KS; 400 Nm pri 1.750 o/min
Transmisija sedmostepena, automatska EDC, pogon napred
Ogibljenje napred MacPherson, pozadi multilink
Kočnice ventilirajući diskovi napred 320x28 mm, puni nazad 290x11 mm
Pneumatici 245/40 R19 napred i nazad
Performanse 0–100 km/h za 9,4 s; 215 km/h; 7,1 lit/100 km
Cena od 34.440 evra

REJTING
▲ izuzetna udobnost sedišta i komfor vožnje, elegancija, ekonomičan motor
▼ malo sporiji menjač, malo zadnje staklo

UTISAK
Sa novim 2.0 dCi motorom od 200 KS i 400 Nm, Renault Talisman je mnogo dobio na voznoj dinamici, ali i ekonomičnosti