TRACK TEST BMW M4 Competition: Bez kompromisa

Ovo je automobil koji se pojavio sa jasno određenom misijom da vozač mora da zasluži njegovo poverenje i poslušnost. Dotle se M4 ne povinuje nikakvim uvreženim pravilima, niti se ulizuje politički korektnim stavovima – što pokazuje i dizajnom, i snagom motora, i drskim rešenjem da se svi „konji“ prebacuju samo na zadnju osovinu

Ništa oko BMW-ovog modela M4 nije trebalo da nas čudi, jer je bavarska kompanija sve ono što sada vozimo najavljivala malim trkačem M2, ali i brutalnom snagom velikog M5. Oduševljavali smo se sirovošću M2, koji je samo naizgled bio takav, ali je bio izuzetno tehnološki napredan, pre svega zbog rada svog sofisticiranog M Active diferencijala.

Oduševljavali smo se pitomošću M5 sa 4x4 pogonom, koji je, praktično, bio prikriveni divljak – a tu stranu ličnosti je pokazivao čim se jednim pritiskom na dugme iz pogona iskopčaju prednji točkovi i svih 600 KS se prenese samo na zadnje.

Zašto nas je onda iznenadila i uplašila divlja strana M4, kada su nam i M2 i M5 već bili takvi? Iznenadila nas je jer je ovo iskren sportski automobil. Iskren je jer ne robuje političkoj korektnosti koja je od celog sveta napravila Orvelovu 1984.

Veliki brat kaže: „automobili moraju da imaju neupadljiv dizajn“. M4 odgovara tako što ima najupadljiviji „nos“ koji smo ikada videli na sportskom automobilu. Veliki brat kaže „manje snage je dobro“. M4 odgovara citatom grupe U2 iz pesme „Numb“ - „previše nije dovoljno“.

Veliki brat kaže „utopi se u pitomost, pojačaj elektroniku, dodaj 4x4“. M4 odgovara „nemiran sam, može da mi se isključi sva elektronika, nemam 4x4“. Ukratko, M4 deluje kao da je od Orvela preuzeo samo citat „svet je napolјu čak i kroz zatvoren prozor izgledao hladno“ – i odlučio je da učini sve što je u njegovoj moći da to promeni.

A šta nas je uplašilo? Uplašilo nas je to koliko nam se sve to dopalo. Vozeći M4 po stazi nismo samo osećali da jurimo, imali smo osećaj da nas je neko poveo u revoluciju protiv fašizma dosade i da smo u taj voz uskočili sa entuzijazmom za koji smo mislili da je u nama odavno nestao.

Ovo je bio samo uvod u ovaj ekskluzivni Track Test, a „razradu“ i, naravno, „zaključak“ o M4 Competition možete pročitati u najnovijem broju TopSpeed magazina koji se nalazi u prodaji širom Srbije.

TopSpeed Team