TRACK TEST Audi S3 Sportback: Podgrevanje strasti

Pre nekog vremena, testirali smo Audi A3 Sportback, pa je sada sasvim logičan nastavak priče da proverimo šta donosi njegov mnogo snažniji rođak S3 Sportback sa 310 „konja“

Kako su se samo shvatanja o “vrućim” hečbek modelima danas promenila u odnosu na, recimo, devedesete godine prošlog veka. Nekada su to bili mali, “prgavi” automobili, sa velikim spojlerima i gomilom „aerodinamičkih” dodataka, upadljivi i glasni. Sada je sve to postalo nekako mirnije, uzdržanije, klasičnije...

Performanse se bolje prikrivaju, jer “lovci” na tobož najveće neprijatelje prirode imaju veoma osetljiv nos i spremni su da okrive sve i svakog, osim pravih krivaca!

Audi, koji još uvek plaća cenu montirane afere “Dizelgejt”, sada ima još pažljiviji pristup. Njegovi automobili visokih performansi uvek su bili decentni. Konkretno, S3 Sportback, koji postoji od kako se na tržištu pojavio Audi A3.

On je i u prethodnoj generaciji bio brz, ali ne previše upadljiv, malo ispod RS-a, a opet dovoljno ubedljiv. To je slučaj i sa ovim najnovijim, koji prati A3 četvrte generacije. Jeste da je malo “oštriji”, no da je “vuk u jagnjećoj koži” to ne prepoznaju baš svi.

Ne skreće tek tako pažnju na sebe, mada ima tu šta da se vidi i oni bolje upućeni znaju o kakvom tehnološkom biseru je reč. Znaju njegove veoma dobre performanse i poznato im je zadovoljstvo koje može da pruži u vožnji, a da neko histerično derište ne uzvikne: “Kako se usuđujete...”

Iako koristi istu platformu, motor i menjač kao i prethodnik, naravno sve to je unapređeno, o čemu svedoče i performanse. Zlobnici će konstatovati da je napredak mali, ali ponekad upravo te fi nese donose više nego što se može očekivati. Zato smo odgovore na sve dileme potražili na stazi centra NAVAK.

Dakle, pođimo redom... Od “srca”! Imamo četvorocilindarski redni benzinski motor od dva litra radne zapremine i turbokompresor, i preko 300 KS. Preciznije 310 konjskih snaga, koje se na asfalt prenose preko sedmostepenog S-tronik menjača i to na sva četiri točka. Šta nam to govori? Možda da će novi Audi RS3 onda imati preko 400 KS!

Šta nam se sve dopalo kod novog S3, a šta smo mu zamerili, kao i kako se pokazao u rukama Andreja Kulundžića, na stazi NAVAK centra, možete pročitati u novom broju TopSpeed magazina, koji se nalazi u prodaji širom Srbije.

TopSpeed Team