TEST Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Priče iz grada

Nova, četvrta generacija Toyote Yaris spremno odgovara na sve gradske izazove, ali se veoma dobro snalazi i u vožnji van urbanih sredina

Priča kaže da male automobile više niko ne kupuje... E, pa nije baš tako! Na evropskom tlu, oni su i te kako popularni i Toyota ima prava što to ističe.

Konačno, podaci kažu da je u poslednjoj normalnoj godini tj. 2019. prethodna generacija Yarisa imala tržišni udeo u svom B-segmentu, naravno u Evropi, od nešto više od 7,6 odsto.

Kada se u obzir uzme velika konkurencija koja tu vlada, priča dobija sasvim drugačije značenje. Mali, a opet dovoljno prostran za svakodnevnu upotrebu, atraktivan i u ovom slučaju dvobojan, Yaris je dovoljno okretan i dinamičan.

Uz to je komforan i ekonomičan, jer tu je i hibridni pogon, a prepun je savremene tehnologije, pa se može zaključiti da je kao stvoren za grad. No, dosta sa hvalospevima...

Ponikao je na novoj TNGA (engl. Toyota New Global Architecture) modularnoj platformi GB-A, koja je osnov japanskog giganta za niz malih automobila. Međutim, to je u osnovi smanjena GA-C osnova koju koriste najnovije generacije modela CH-R i Corolla. Dakle, Yaris nije i neće biti usamljen na njoj, iako su mu dimenzije drugačije.

Promene spoljašnjih proporcija, uz sve one dizajnerske zahvate, učinile su da novi Yaris četvrte generacije ima još dinamičniji izgled i deluje stabilnije, a ujedno i spreman za pokret.

Štoi se pogona tiče, potpuno novi benzinski trocilindarski motor od 1,5 litara nastao je iz četvorocilindarskog dvolitraša uz pomoć “katane”, efikasnim odsecanjem viška! U ovom slučaju jednog cilindra.

No, šalu na stranu, poboljšana je energetska efikasnost, te smanjena potrošnja, mada veliku ulogu u ovome igra i hibridni sistem, koji asistira motoru sa unutrašnjim sagorevanjem.

Kako se ovaj „hibridni mališan“ pokazao na našem testu i da li i dalje poseduje onaj živahni duh izvornog Yarisa, možete pročitati u aktuelnom broju TopSpeed magazina.

TopSpeed Team