TEST Toyota Camry 2.5 Hybrid: Povratak na Stari kontinent

Nakon decenije i po, Toyota vraća ime Camry u Evropu! Velika limuzina konkuriše u D segmentu, a specifična je po tome što će se prodavati isključivo sa hibridnim pogonom koji kombinuje 2,5-litarski četvorocilindarski benzinac sa elektromotorom i oslobađa ukupno 218 KS

Većina starije publike, ali i zaljubljenika u Toyotu, dobro se seća imena Camry, rezervisanog za limuzinu iz D segmenta koja je od 1982. godine prošla čak osam generacija. Iako se povukla iz Evrope pre 14 godina, na ostalim tržištima je itekako zapažena, a brojke poput 19 miliona proizvedenih primeraka, govore same za sebe.

Aktuelne prilike na Starom kontinentu, promenjena strategija, njeni projekti i novi ciljevi učinili su da Toyota među prvima odstrani dizel agregate iz proizvodnje, ali i da kaže zbogom modelu po imenu Avensis. Ta odluka stvorila je prazninu u ponudi limuzina japanskog proizvođača, koju treba da popune dva modela.

Jedan je manji od Avensisa – Corolla sedan, a drugi, veći jeste Camry koji ima zadatak da se nametne u društvu modela kao što su VW Passat, Mazda6, KIA Optima, Škoda Superb… Ovo je automobil za koji japanski proizvođač kaže da je razvijeno 24.000 novih delova, kao i da njegovu osnovu čini TNGA platforma (Toyota New Global Architecture).

Kako smo se malo „zasitili“ rastom SUV segmenta, radovali smo se putu u Šibenik, gde nas je čekao susret sa osveženjem u D segmentu koje je specifično po tome što je u ponudi isključivo sa hibridnim pogonom koji kombinuje 2,5-litarski benzinski motor i elektromotor, ukupne snage 218 KS.

Oštre linije i agresivan pristup definišu dizajn kojim je oplemenjen Camry. Prvi susret, ipak, nije probudio previše emocija, ali detaljnijim zagledanjem primetili smo nekoliko specifičnih detalja koji su nam privukli pažnju. Jedan od njih je gril na prednjem braniku, ispod LED svetala, sačinjen iz „bezbroj“ linija koje se prostiru celom njegovom dužinom.

Toliko je veliki da se na njemu nalaze tablica i svetla za maglu čineći automobil vizuelno širim i nižim. Rešenje “haube” takođe zaslužuje aplauz. Dok se većina proizvođača odlučuje za jednostavno parče lima, u Toyoti su uložili više truda kako bi se uvelo malo više u kreativnosti pravcu.

Bočna silueta i zadnji kraj takođe odskaču „od šablona“, posebno zbog falti koje se upadljivo šire blizu zadnjeg kraja. Ne možete da ne primetite i hromirane detalje, veliki natpis Camry, kao i naplatke prečnika 18 inča koji deluju sasvim pristojno.

Budući da ovo nije sportski model, već poslovno-porodična limuzina, namenjena dugim putovanjima, dakle automobil u čijem se kokpitu provodi mnogo vremena, komfor mora da bude na visokom nivou! Poprilično jednostavna, ali efektna, organizacija komandi u enterijeru čini upravljanje funkcijama jednostavnim.

Naime, centralni displej, osetljiv na dodir, dijagonale 8 inča, reprodukuje sve potrebne informacije poput navigacije, muzike, režim rada agregata, a za lakše snalaženje u vožnji tu su i dugmići kao prečice za željenu komandu. Ispod njega nalaze se tasteri za kontrolu ventilacije koja sadrži i pročišćavanje vazduha zahvaljujućoj takozvanoj nanoeTM tehnologiji.

No, važnije je to što završna obrada, kao i korišćeni materijali odaju premijum utisak, i po tome se Camry neće osetiti inferiornim, čak ni prilikom poređenja sa premijum automobilima iz Nemačke. Na centralnom grebenu nalaze se dva velika otvora za flaše/čaše, ručica automatskog menjača, tasteri za biranje režima vožnje i bežični punjač koji se može uključiti po potrebi.

Tabla ispred vozača je klasična, ali zahvaljujući displeju između analognih „cajgera“ poseduje veliki broj informacija. Neke od njih odnose se na Toyota Safety Sense sigurnosne sisteme koji dolaze u standardnoj opremi, a odnose se na kamere i radar za detekciju situacije ispred vozila, sistem autonomnog kočenja koji prepoznaje druga vozila i pešake, adaptivni tempomat koji radi od 0 km/h do maksimalne brzine, upozorenje pri napuštanju saobraćajne trake bez migavca, automatska duga svetla i prepoznavanje saobraćajnih znakova.

Smeštanjem iza upravljača i pritiskanjem tastera za pokretanje vozila, ne dešava se ništa osim paljenja lampica. Prebacivanjem ručice automatskog menjača sa kontinuirano varijabilnim prenosom u položaj D i blagim pritiskanjem gasa, Camry lagano „klizi“ uz gotovo neprimetan zvuk. To nas nije iznenadilo jer Toyota Camry koristi hibridni pogon koji za inicijalno pokretanje koristi isključivo električni agregat pozicioniran ispod zadnjih sedišta.

Međutim, stiskanjem papučice gasa, „budimo“ ukupno 218 konjskih snaga, koliko isporučuje 2,5-litarska pogonska jedinica u kombinaciji sa elektromotorom, što je dovoljno za ubrzanje od 100 km/h za 8,3 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi za današnje standarde skromnih, ali svakako dovoljnih 180 km/h.

Vožnjom u kombinovanim uslovima, autoputem i magistralom, prošli smo kroz sva tri moda vožnje (Eco, Normal i Sport) koji prilagođavaju automobil u zavisnosti od želje vozača. Potrošnja je nešto što predstavlja jedan od najjačih aduta, jer prosek od 5,5 litara na 100 kilometara, koji smo ostvarili, u najmanju ruku je na istom nivou kao kod nekog 2,0-litarskog dizelaša.

Prijatnim se pokazalo i oslanjanje koje odlično prenosi informacije sa asfalta, kao i direktno upravljanje dozvoljavajući nam da precizno ualzimo u krivine, iako automobil ima dužinu od skoro 4,9 metara. Pozicija sedenja je još jedna stvar koja Toyotu Camry izdvaja od konkurencije, budući da pomenuta TNGA platforma ima veoma nisko težište, sedište može otići duboko dole doprinoseći sportskom odnosno niskom položaju sedenja, kako za vozača, tako i za suvozača.

U duhu pravih limuzina, koje treba da obezbede približno isti nivo komfora za sve putnike, Japanci su ostavili više nego dovoljno prostora pozadi. Sedenje pozadi dodatno komfornim čini centralni greben sa digitalnim displejom preko kog se kontroliše klimatizacija, upravljanje zavesama za zaštitu od sunca, ali i muzikom.

Nakon dva provedena dana sa Toyotom Camry, japanski novitet je dokazao da u Toyoti s pravom računaju na povratak u velikom stilu. Sve deluje sjajno, čak i akcijska cena koja trenutno iznosi 32.900 evra za početni, ali dobro popunjeni Style paket opreme koji poseduje sve što vam treba osim navigacije, za koju je potrebno izdvojiti dodatnih 900 evra. Međutim, na raspolaganju su i ostali paketi: Sol, Executive i najviši Premium koji se nalazi na drugom kraju cenovnika – 41.000 evra.

Ipak, nameće se pitanje, kako će se Toyota Camry snaći na domaćem tržištu s obzirom na veću zapreminu agregata koja sa sobom povlači veća poreska opterećenja, a sigurno mu ne ide u prilog ni izostanak dizel agregata kao opcije u ponudi. Zaključak koji možemo na kraju da izvedemo je da je Tojota dovela na tržište ozbiljan automobil, proverene pouzdanosti sa odličnom završnom obradom i po primamljivoj ceni, te predstavlja interesantan izbor i ozbiljnu alternativu rivalima u klasi.

Aleksandar Savin/TopSpeed

Toyota Camry 2.5 Hybrid
Karoserija
limuzina, 4 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.885 x 1.840 x 1.445 mm, međ. Rast. 2.825 mm, 1.595 kg, prtljažnik 524 l
Motor benzinski, R4, 2.487 ccm; 177 KS pri 5.700 o/min; 221 Nm pri 3.600 - 5.200 o/min; električni; 88 kW; 202 Nm
Transmisija automatska CVT, pogon na prednjie točkovie
Oslanjanje napred Mekferson, nazad dvostruka ramena
Kočnice napred ventlisani diskovi, nazad puni diskovi
Pneumatici 235/45 R18
Performanse 0–100 km/h za 8.3 s; 180 km/h; 98/101 g CO2/km
Cena od 34.400 evra

Rejting
▲ komfor, agilnost, bogat nivo opreme u početnom paketu
▼ menjač, za nijansu tvrđe oslanjanje

Utisak
Toyota je napravila pravi izbor vraćanjem modela Camry na Evropsko tržište nudeći kupcima sjajnu limuzinu po povoljnoj ceni