TEST Subaru Forester 2.0 e-Boxer: (Ne)prirodno

Subaru se trudi da prati trendove, a peta generacija popularnog SUV modela Forester dolazi sa proverenim 4x4 pogonom i hibridnim benzinskim bokser motorom

Nezahvalno je tražiti pravi SUV ili model iz bilo kog segmenta, ono što se kaže: „za sva vremena“. Danas, jednostavno nije prirodno da jedan proizvođač baš tako pogodi ukuse tržišta i privuče gotovo sve kupce.

To naročtio ne može uspeti nekim manjim kompanijama, ali im uvek ostaje mogućnost da igraju na kartu „posebnosti“, jer ljudi to vole, a Subaru to godinama veoma uspešno čini.

Teško je prisetiti se neke automobilske marke (možda, recimo, Volvo) koja ima tako lojalne kupce. Ne tako brojna gama, sa specifičnim vozilima i vernim obožavaocima, naročito All-Wheel Drive 4x4 pogona.

I mi smo njihov SUV model Forester, u prethodnim generacijama, nekoliko puta do sada koristili u off-road avanturama, a kako i ne bismo, kada poseduje takve terenske sposobnosti, a sa lakoćom se vozi i van asfalta.

Novo vreme u kojem su alternativni pogoni sve popularniji, naveli su Subaru da Forester, pored benzinske i dizel verzije, sada ponudi i u hibridnoj verziji, te je tako nastao e-Boxer, koji se našao i na našem testu.

SUS motor je „novi“ 2,0-litarski „bokser“ od 150 KS, gde je oko 80 odsto komponenti novo i prilagođeno radu u sadejstvu sa elektomotorom, snage 12,3 kW koji energiju dobija iz litijum-jonskih baterija, kapaciteta 4,8 Ah.

Već na prvi pogled, jasno je da je doprinos pogona na električnu energiju veoma mali, ali s druge strane, tradiconalne ljubitelje ove marke obradovaće očuvana privrženost simetričnom pogonu na sva četiri točka.

Da li je ovo korak u pravom smeru, koliko Foresteru zapravo „pomaže“ hibridni pogon što se tiče voznih karakteristika, a koliko kada je reč o potrošnji, i na kraju, da li sve to zaista vredi uloženog novca, možete saznati u aktuelnom broju TopSpeed magazina.

TopSpeed Team