TEST Seat Tarraco: Dobroćudni Džin

„Tarako“ je, inače, staro ime za luku Taragona, ali i naziv novog najvećeg SUV-a španskog proizvođača koji koristi proveren TDI motor i folksvagenovu platformu koja mu omogućava komfiguraciju sa sedam sedišta

U svetu je aktuelna priča o klimatskim promenama, a u automobilskoj industriji može se govoriti o „tektonskim“. SEAT koji je kao proizvođač u punom naletu, jer treću godinu uzastopno beleži prodajne uspehe, ne pušta gas... Odavno je već ušao u ultra-popularni SUV segment i sada samo „popunjava“ svoje redove. Modeli „ateka“ i „arona“ su već trasirali put, a sada je tu i najveći SUV iz ponude španskog proizvođača - „tarako“!

Sve ovo bilo je i mnogo lakše izvesti uz svesrdnu pomoć i podršku VW koncerna, tj. po već isprobanoj, uspešnoj, taktici koja je primenjena u slučaju Škode. Tako su se kompletan razvoj, pa i proizvodnja „taraka“ odvijali i odvijaju se u Nemačkoj.

Novi, veliki SUV je u osnovi sedmosed, tj. porodično vozilo, ali sa naglašenom notom sportskog, o čemu govori ne samo pojava, već i najava buduće FR verzije, pa čak i modela sa potpisom sub-marke Kupra. Oštre linije bokova, masivan prednji deo vozila na kome se ističu agresivne LED svetlosne grupe i nešto svedeniji zadnji deo formiraju kompromisno rešenje izgleda dobroćudnog džina. U osnovi „tarako“ koristi platformu „VW tiguana“, na kojoj se, takođe, nalazi i „škoda kodijak“. Zlobnici će reći sve je isto, samo je pakovanje drugačije... A istina je, kao i obično, negde između!

No, da je „pakovanje“ dobro, dobro je... Ono je, što bi se reklo - džambo! Sa 4,75 metra dužine zauzima drugo mesto u svom segmentu, odmah iza modela „hjundaji santa fe“, dok međuosovinsko rastojanje od 2,79 metara u potpunosti ispunjava uslov za pripadanje kategoriji sedmoseda. Zadnja dva sedišta su potpuno „upakovana“ u pod prtljažnika, no kada su podignuta smanjuju utovarni prostor na 230 litara zapremine. Inače, verzija sa pet sedišta ima fascinantih 760 litara što ga svrstava među rekordere u klasi. A kada smo već kod dimenzija, treba istaći da širinom od 1,84 metra deli neslavno poslednje mesto sa „tiguanom“ u odnosu na konkurenciju, a od „kodijaka“ uži je čak za 4,3 centimetra, dok se visinom od 1,66 metara svrstava u „zlatnu sredinu“. Pri tome, klirens iznosi 20 centimetara što daje solidnu prohodnost u savlađivanju of-road prepreka.

Ono što najvećeg SEAT-a odvaja od „rodbine“ i njegovi glavni aduti, nalaze se u unutrašnjosti. Kvalitet materijala ne zaostaje, pa je i utisak da je na malo višem nivou od pomenute „braće“. Dolazi sa blagim osmougaonim virtuelnim kokpitom dijagonale 10,25 inča, a modovi podešavanja izgleda i količine informacija su prilično brojni... Klasični okrugli instrumenti sa strane i podaci o navigaciji u sredini ili pak preko celog displeja, pa navigacija preko celog ekrana ili futuristički izgled sa ivičnim obrtomerom sa leve i ivičnim brzinomerom sa desne strane, sa raznim kombinacijama informacija putnog računara na sredini virtuelnog kokpita, doprinose utisku da je „tarako“ bez kompromisa moderno vozilo.

Sedišta su udobna, dobro profilisana, mada bi se neki putnici pozadi mogli požaliti na nagib naslona, odnosno nemogućnost njegovog podešavanja. No, kada je reč o prostranosti i komforu tu nema mesta primedbama. Vozačka pozicija je dobra, sve komande kako na upravljaču, tako i na centralnoj konzoli su lako dostupne i vrlo intuitivne, pa nije potrebno dugo privikavanje. Posebno ističemo lakoću upotrebe adaptivnog tempomata i lakoću regulisanja svih parametara za poluautonomno krstarenje auto-putevima, što recimo nije baš čest slučaj kod nekih rivala. Naravno, tu su i ostali bezbednosni sistemi upozorenja za nailazak vozila iz „mrtvog“ ugla, održavanje vozila u saobraćajnoj traci, upozorenja na sudar, čitanje saobraćajnih znakova...

Centralnom konzolom dominira displej dijagonale od 8 inča i komande trozonskog klima-uređaja. Upravo na tom displeju se i projektuje slika sa sistema kamera kojim se prati situacija oko vozila, uključujući i onu „ptičiju“ perspektivu.

Sa Full Link sistemom koji je kompatibilan sa Apple CarPlay i Android Auto aplikacijama moguće je povezati i koristiti mobilni telefon. U Xsellence paketu opreme kojim je bio opremljen testirani „SEAT tarako“ postoji i mesto za bežično punjenje mobilnog telefona, ali i Head Up displej na kojem možete da izaberete koje informacije želite da vidite...

Ipak, važnije je ono što možete da osetite, a to je da ovaj SUV ima sasvim dobro ponašanje na putu. Model sa testa pokretao je provereni dvolitarski turbodizel sa 190 konjskih snaga i čak 400 njutnmetara maksimalnog obrtnog momenta. Ova snaga se uz pomoć sedmostepenog automatskog DSG menjača prenosi na sva četiri točka. I tu dolazimo do jedne zamerke...

Kao i kod nekih drugih modela VW grupacije i ovde je prisutna „tromost“ prlikom naglih ubrzanja. I ovde, baš kao i u većini slučajeva ovo je posledica uvođenja strožijih Euro 6D normi i WLTP testova dizel automobila. „Tarako“ se u vožnji po gradu, u normalnom, a posebno ako ste u Eko modu, ponaša inertno na malim brzinama. To nije ona čuvena priča o „turbo-rupi“, već kašnjenje izaziva elektronika, tj. raučnar koji upravljanja motorom, da bi se postigla manja CO2 u gradu. Dakle, realno motor ima potencijal, menjač takođe, ali navodna briga EU administracije o „ekologiji“ je ta koja kvari zabavu!

Što se tiče ponašanja u vožnji, ono je sasvim u skladu sa dimenzijama i performansama. Upravljač je izuzetno precizan, baš kao i vođenje kroz krivine. Naginjanja karoserije su minimalna, čak i pri velikim brzinama, ali komfor nije žrtvovan. Kočnice odlično „grizu“ i lako je dozirati silu usporenja... I u situacijama kada se nađete van asfalta, „tarako“ neće izneveriti očekivanja. Zadržava primerenu udobnost, uz solidne of-roud sposobnosti. Naravno, ovde ne treba očekivati čuda, ali u konkurenciji porodičnih SUV-ova, ovaj SEAT visoko kotira.

Sve u svemu, SEAT se uspešno umešao u klasu poželjnih porodičnih svestranih SUV-ova, delom i zbog pogona na sve točkove. Duga putovanja na asfaltu, ali i silasci sa njega i avanture u prirodi, za „tarako“ i putnike neće predstavljati skoro nikakav napor. Mogućnost kombinovanja broja sedišta i kapaciteta prtljažnika čine ga veoma praktičnim. Izgled i je moderan, odnosno u duhu aktuelnih trendova, tako da sa te strane rizik od greške prilikom izbora praktično ne postoji! Jedino što sve to treba platiti... U ovom slučaju, za model u najvišem paketu opreme koji pokreće najsnažniji agregat, treba izdvojiti ozbiljnih 42.178 evra. A opet, u pitanju je dobroćudni div, koji će sve zadatke ispunavati efikasno i sa lakoćom.

Predrag Kalem/TopSpeed

SEAT Tarraco 2.0 TDI 190 PS DSG-7 4Drive

Karoserija SUV, 5+2 sedišta; d x š x v 4.735 x 2.188 x 1.674 mm, međ. rast. 2.790 mm; zapremina prtljažnika 230/1.920 lit, masa 2.550 kg
Motor dizel, 4 cilindra, 1.968 ccm, 190 KS pri 3.500 - 4.000 o/min; 400 Nm pri 1.750 - 3.250 o/min
Transmisija automatska, sedmostepena, DSG-7, pogon 4x4, 4Drive
Ogibljenje napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
Kočnice diskovi napred 340x30 mm, nazad 300x12 mm
Pneumatici 235/45 R20
Performanse 0 - 100 km/h za 8,0 s; 210 km/h; 5,6 l/100 km; emisija CO2 147 g/km
Cena 42.178 evra

REJTING

▲ Atraktivan stil, prostran i praktičan enterijer

▼ Tromost pri niskim obrtajima

UTISAK

Tarraco je odično opremljeni sedmosed atraktivne pojave i trenutno najveći SUV u gami SEAT-a