TEST Land Rover Defender 90: Avanturista i šmeker

Baš zato što je kraća i ima „samo“ troja vrata, nova verzija Defendera još agresivnije odiše prepoznatljivim pozivom na avanturizam, koji ovaj model gaji od samih početaka

Tokom prošle godine imali smo priliku da više puta vozimo i testiramo novi Land Rrover Defender u verziji „110“ i rekli smo da sa poznatim pretkom, sa tehnološke strane, nema više ništa zajedničko, ali da su zadržane i čak znatno unapređene terenske sposobnosti.

Iako su danas terenske avanture nalik, recimo, Camel Trophy, retkost i uglavnom pripadaju sećanju na „vesele osamdesete“, ili i neke ranije godine osvajanja Južne Amerike, Afrike i slične avanture po nepristupačnim predelima, i dalje postoji želja dovoljno velikog broja vozača da barem poseduju izuzetno sposobno vozilo. Da ga poseduju, pa da se ponekada i otisnu u neku avanturu.

Međutim, za razliku od prethodnog Defendera, koji bi priliku da ode u avanturu čekao u garaži, jer je potpuno neprikladan za probijanje kroz gradsku vrevu zbog toga što nije lak za upravljanje, nova generacija je pokazala da je napravila revolucionarni pomak i ogroman tehnološki skok time što je postala izuzetno sposobna da bude i gradski šmeker, pa čak i šminker.

I upravo to je polje na koje sada hrabrije stupa kraća varijanta, sa oznakom „90“, koja je tek od skoro dostupna na svetskom i našem tržištu. Najpre, da podsetimo, oznake „110“ za dužu i „90“ za kraću verziju, kojima se ranije označavao broj inča između osovina, zadržane su iz tradicionalnih razloga, iako više nemaju nikakve veze sa pravim dimenzijama.

U poređenju sa dužom 110-kom, koja nam je dobro poznata posle prošlogodišnjih testova, verzija 90 ne donosi mnogo promena u kabini, već je novina koja potpuno menja karakter ovog „urbanog kauboja“ skrivena ispod „haube“ - za razliku od dizelaša koji smo upoznali prošle godine, sada smo vozili Defender sa dvolitarskim turbo benzincem od 300 „konja“.

Koliko se 90-ka zapravo razlikuje od duže verzije 110, šta su joj prednosti, a šta mane, kao i koliko zapravo u njoj ima onog originalnog duha kultnog Land Roverovog terenca, s kojim se nekad probijalo kroz džungle Amazona na Camel Trophy, pročitajte u aktuelnom broju TopSpeed magazina.

TopSpeed Team