TEST Hyundai i20 1.2: Vredi pažnje

Restlizovana verzija druge generacije Hyundai i20, i pored ozbiljne konkurencije, ima šta da kaže, a čini se kao interesantan izbor za one koji traže funkcionalan gradski automobil i nemaju previše vozačkih aspiracija

Hyundai je odavno etabliran kao globalni gigant. Korejski proizvođač zalet je uhvatio u Americi '90-ih godina, a potom je polako ali sigurno počeo da osvaja i Evropu. U tom pohodu, pre desetak i kusur godina, zasnovana je potpuno nova porodica „i“, koja danas broji čak osam modela odnosno verzija. Jedan od njih je i20 koji konkuriše u popularnom B segmentu. Nije lako izboriti se za mesto pod suncem pored Clia, Fieste, Corse, Fabie, Yarisa i ostalih, ali je i20 uspeo u tome.

Već duže vreme je aktuelna druga generacija, a prošle godine stigla je i restilizovana verzija. Promene koje donosi nisu epohalne, taman tolike da se bez mnogo investicija i anganžmana produži životni vek do dolaska naredne generacije koja se očekuje sledeće godine. Estetske korekcije donele su preoblikovane odbojnike, napred i pozadi, a najveću razliku prave izmene na donjim svetlosnim grupama napred i pozadi.

I to je sasvim dovoljno, jer Hyundai i20 sa velikom saćastom rešetkom i LED dnevnim svetlima izgleda moderno. Tu je i onaj stari „trik“, koji poznajemo od ranije, sa crnim C stubovima odnosno zadnjim nosačima krova. Nastup zaokružuju sportska svetla za maglu i aluminijumski točkovi.

Unutrašnjost nije toliko dopadljiva, koliko je funkcionalna. Ocenu kvare površine od tvrde plastike, ali s tim žive i mnogi drugi konkurenti koji su cenovno više pozicionirani od Hyundaija, tako da i20 objektivno ne zaslužuje velike kritike na račun kvaliteta materijala i presvlaka na sedištima. Sa druge strane, iskorišćenost prostora je za svaku pohvalu. Kao pripadnik B segmenta, automobil uopšte nije mali – dug je 4.035 mm, širok 1.734 i visok 1.474 milimetara.

Posebno se ističe prostor za noge pozadi koji je među najvećima u klasi, baš kao i prtljažnik kapaciteta 326 litara! Funkcionalnost u kabini je takođe na visokom nivou, prostor je „obogaćen“ raznim pregradama i ostavama, uključujući i onu za naočare u „nebu“ između suncobrana. Sedišta su korektna, kao i pozicija za upravljačem. Novi ekran od 7 inča osetljiv je na dodir, „putovanje“ kroz meni nije komplikovano, a odziv na taktilne komande je dobar.

Na našem tržištu i20 je dostupan sa samo jednim benzinskim motorom. Reč je o četvorocilindarskom benzincu zapremine 1,25 litra, sa 16 ventila i 84 „konja“. To bi u teoriji trebalo da bude sasvim dovoljno za karoseriju tešku oko 1.100 kg. Međutim, u praksi se pokazalo da motor i petostepeni menjač ne sarađuju baš najbolje pa automobil u srednjim, a posebno nižim obrtajima kao da ostaje bez daha kada se pritisne papučica gasa.

Verovatno da su ograničenja u pogledu emisije učinila svoje, pa su i zbog toga performanse dosta blede. Maksimalna brzina je 170 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h 13,1 sekundu. Tokom višednevnog testa, mahom u gradskom režimu, nama je „i20 1,2“ trošio oko 7 litara, a na auto-putu pokazao je nešto umereniji apetit – 6,6 litara.

Najjaču stranu, kao kod većine Hyundaijevih automobila, predstavlja odnos uloženo dobijeno. Model i20 otvara ponudu po ceni 10.490 evra, a testirani primerak u najvišem Premium paketu opreme staje 12.190 evra. Za taj novac stiže lepo spakovan automobil sa tempomatom, zadnjim parking senzorima i kamerom, Bluetooth konekcijom, kožnim volanom, USB portom, elektrohromatskim unutrašnjim ogledalom…

Dakle, kome je potreban relativno mali i veoma funkcionalan gradski automobil po povoljnoj ceni, lako će uvideti da je Hyundai i20 itekako vredan pažnje među brojnim alternativama u B segmentu. Sve to pod uslovom ako možete da mu oprostite pomenute dinamičke karakteristike…

Uroš Dedić/TopSpeed

Hyundai i20 1.2
Karoserija
kompakt, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.035 x 1.734 x 1.474 mm, međ. rast. 2.570 mm; zapremina prtljažnika 326 litara; masa 1.158 kg
Motor benzin, četiri cilindra, 1.248 ccm; 84 KS pri 6.000 o/min; 121 Nm pri 4.000 o/min
Transmisija ručna, petostepena; pogon na prednje točkove
Ogibljenje napred macPherson; nazad torziona osovina
Kočnice napred samoventilirajući diskovi; nazad doboši
Pneumatici 185/65 R15
Performanse 0 - 100 km/h za 13,1 s; maks. brzina 170 km/h; 5,8 l/100 km, CO2 132 g/km
Cena od 10.490 evra

Rejting
▲ Funkcionalna kabina, prtljažnik, odnos uloženo – dobijeno
▼ Vozna dinamika, neprecizan menjač

Utisak
Hyundai i20 poseduje dovoljno aduta da i dalje može uspešno da se nosi sa evropskom konkurencijom