TEST Hyundai i10 1.2 MPI: Veliki igrač male lige

Da, znamo – ko još želi mali gradski automobil, kad nakrcan opremom, poput ovog malog Hyundaija, košta kao neki veći, ali „go kao pištolj“, posebno kad se na Balkanu automobili kupuju na „metre“, pa i centimetre. Ali, da se ne lažemo – ko bi mu odoleo, posebno kada je kabina kao da sedite u automobilu barem dve klase više

Bonton nalaže da se o ukusima ne raspravlja, a u svetu automobila moralo bi se na to dodati: o potrebama, takođe. Posebno ako se radi o odabiru automobila. Veliki, ali slabije opremljen ili manji, ali krcat opremom i novim tehnologijama – ta dilema stara je koliko i četvorotočkaši.

Upravo je Hyundai i10 jedan od onih o kojima se vode takve diskusije. Prašinu diže sa punim pravom – posebno njegova poslednja generacija, iako je Hyundai igrao na sigurno i iskoristio platformu prethodne generacije. Zato nema promena u dužini, koja iznosi 3,67 metara, ali su u tehničkom centru u Riselshajmu uspeli da samu karoseriju spuste za par centimetara i još toliko dobiju na širini automobila.

To ga čini izuzetno dopadljivim, ali mnogo značajnije jeste veće međuosovinsko rastojanje u odnosu na prethodnika i to za četiri centimetra. Ako to prevedemo u „šta dobijaju vozač i putnici“, onda možemo reći da oni na zadnjoj klupi mogu računati na prostor za noge od 14 do 40 cm.

Impresivno, a impresivna je i kabina. Kada se smestite napred, veoma lako nalazite idealnu poziciju – sedišta se podešavaju, materijali su kvalitetni, displej multimedije je velik i nudi lako povezivanje sa pametnim telefonom, komande su smeštene na obruču upravljača i, jednostavno, sve izgleda kao da ste u automobilu više klase.

Hyundai i10 može da bude opremljen sistemom automatskog kočenja, sistemom koji održava vozilo u svojoj kolovoznoj traci, kao i automatskim dugim svetlima, što je još jedna pohvala ovom mališanu, posebno ako ga poredimo sa modelima iz njegove klase.

Dve stvari su potpuno neočekivane – to što ima kameru koja pomaže kretanju unazad i čiji sistem čim ubacite u „rikverc“ stišava muziku koju ste slušali, ali i sistem koji upozorava vozača da je vozilo ispred njega krenulo. Dakle, ako ste se na semaforu zagledali u multimediju, pre nego što vam bilo ko iz kolone svirne, i10 će vas opomenuti.

Ipak, nije baš sve savršeno te postoje i neke stvari na koje imamo primedbe... No, detaljnije o svemu ovome možete pročitati u aktuelnom broju TopSpeed magazina, koji se nalazi u prodaji širom Srbije.

TopSpeed Team