TEST Honda CR-V Hybrid 2.0 e-CVT 4WD: Tri u jedan

Honda CR-V Hybrid je specifična po tome što je pokreću čak tri motora, pa prostran, funkcionalan i nadasve kvalitetan porodični SUV, u hibridnoj konfiguraciji, baca svetlo na „jeftine kilometre“, dok voznu dinamiku ostavlja u drugom planu iako mu performanse i nisu loše

Na evropskom tržištu Hondina družina je, zaista, mala. Penzionisanjem limuzine Acckord i povlačenjem MPV modela Jazz, portfolio je ostao na samo tri predstavnika - kompaktni model Civic, krosover HR-V i SUV CR-V. Upravo je ovom poslednjem nametnuta odgovorna pozicija stožera game i to je, nekako, sasvim logično u aktuelnim tržišnim prilikama gde se ne vidi kraj ekspanziji SUV modela.

U borbi sa oštrom konkurencijom otežavajuća okolnost za CR-V mogla bi da bude nedavni rastanak od dizel agregata. Ova restriktivna stavila je popularni SUV u nezgodan položaj, posebno u Srbiji gde je čak i kupcima visokih platežnih moći veoma stalo da izdatke za gorivo svedu na što je moguće manju meru.

Međutim, sada bi sve to moglo da se promeni jer je Honda proširila CR-V gamu izuzetno ekonomičnom verzijom. Pored 1,5-litarskog turbomotora od 173 KS, odnosno 197 KS kada za prenos koristi automatski menjač, nedavno je uveden u igru hibridni model u kombinaciji dvolitarskog agregata i dva elektromotora. Honda CR-V Hybrid dostupna je sa pogonom samo na prednje ili na sva četiri točka, a mi smo na test dobili model sa integralnim pogonom i oznakom AWD.

Podsetićemo, ovo je peta generacija jednog od najprodavanijih SUV modela na svetu i mi smo je već imali na testu. Sa dužinom 4,62 metra, CR-V se svrstava u kategoriju SUV-ova srednje veličine, a iz „mase“ se izdvaja ne toliko dopadljivim, koliko originalnim izgledom i izuzetnim komforom u vožnji. Iskorišćenost prostora za jedan automobil sa međuosovinskim rastojanjem od tek 2,66 metara zaista bi mogla da posluži kao uzor mnogim proizvođačima i na tome treba odati priznanje japanskim konstruktorima.

„Gostoprimstvo“ je na najvišem nivou, mesta ima u izobilju, a naročito fascinira prostor za putnike pozadi. Inače, u ovoj Hondi sedi se prilično visoko, a to proizvodi dominantan osećaj u vožnji i svakako će se dopasti pobornicima klasične SUV koncepcije. Isto važi i za brojne pregrade za odlaganje sitnica, a pohvalu zaslužuje i kvalitet izrade, posebno u visokom paketu opreme sa kombinacijom kožnih sedišta i drvenih umetaka koji proizvode elegantnu atmosferu.

Ono što neće oduševiti „široke mase“ jeste specifična arhitektura centralne konzole. Na njoj se nalaze komande automatskog CVT menjača sa kontinuiranim prenosom, kao i tasteri za izbor režima vožnje i parking kočnicu. Klasična ručica menjača je izostavljena, što je još jedno u nizu „problematičnih“ rešenja… Isto važi i za multimedijalni sistem koji je dobio veliki ekran, nudi povezivanje preko Apple Car Play i Android Auto aplikacija, ali grafikom i po odzivu na taktilne komande zaostaje za konkurencijom.

A da li prednjači po pitanju hibridnog pogona? To smo proverili tokom višednevnog testa gde smo automobil vozili u različitim uslovima. Hondu CR-V pokreću čak tri motora, pored dvolitarskog benzinca od 145 konjskih snaga, tu su i dva elektromotora snage 184 KS, a ukupna snaga hibridnog sistema iznosi 215 KS. Ovakva konfiguracija omogućava tri režima vožnje.

Čisto električni koji je uvek angažovan pri polascima iz mesta, a najčešće i pri malim brzinama u gradskim krstarenjima. Tada do izražaja dolazi tiha i uglađena vožnja, koja uz odličnu udobnost putnicima garantuje visok nivo komfora. Kombinovani režim nastupa kada u sadejstvu deluju sva tri motora i to se najčešće dešava prilikom snažnijih ubrzavanja, dok benzinski agregat solira u situacijama kada baterije ostanu bez dovoljno energije i pri visokim brzinama.

Inače, baterije se dopunjavaju rekuperacijom kinetičke energije prilikom kočenja, a dopunjava ih i benzinski motor. Iako raspolaže sa respektabilnih 200 plus „konja“, CR-V Hybrid AWD se najpre ističe kao ekonomičan automobil koji u gradu troši oko 5 litara, dok na otvorenom, u kombinaciji magistralnog i auto-puta, bord kompjuter očitava vrednosti koje se kreću oko 6 litara na 100 km.

Osim odlične efikasnosti, ni performanse nisu za bacanje - u Sport modu (dostupni još normalni, ekonomični i već pomenuti električni) ubrzanje iz mesta do „stotke“ iznosi 9,2 sekunde, uz nešto skromniju maksimalnu brzinu od 180 km/h. Ipak, vozna dinamika nije u prvom planu. To se već naslućuje po mekše trimovanjem oslanjanju, CVT menjač se isto tako ne uklapa u sportske aspiracije, a ni odgovor na komande upravljača nije toliko direktan da bi motivisao vozača na neku žustriju vožnju po krivnama.

Ovo je dakle, automobil koji će vas „kupiti“ mirnom vožnjom kada do izražaja dolazi uglađenost kao posledica lakoće upravljanja, udobnosti i akustičnog komfora. Povoljnom utisku svakako doprinosi i visok paket opreme sa „hends fri“ karticom za otključavanje i zaključavanje vozila bez upotrebe ključa, kožnim sedištima, hed-ap displejem, električnim otvaranjem prtljažnika, „ful“ LED farovima i još dosta toga.

A čak i da odaberete neki od nižih paketa možete računati na sveobuhvatnu bezbednosnu opremu jer Honde SENSE sistem dolazi standardno i podrazumeva čitav spektar asistencija u vožnji kao što su adaptivni tempomat, preventivno upozorenje na opasnost od sudara sa automatskim kočenjem, nadzor za održavanje kolovozne trake, asistenciju upravljanja, itd. Sve to dostupno je po fer ceni od 36.590 evra za hibridni model sa prednjim pogonom, ovaj sa AWD-om je skuplji za 2.000–6.000 evra u zavisnosti od opreme.

Naravno, CR-V Hybrid kao i svi ima poneku slabu kariku. Nekome će to biti zakidanje prtljažnika koji na konto baterija nudi 65 litara manje, ali je i dalje 497 litra sasvim solidna zapremina. Nekome multimedijalni sistem sa interfejsom koji je „pojelo“ vreme…

Ipak, ovakva Honda CR-V zaslužuje da bude na dobrom glasu i sigurno ima čime da animira, ne samo kupce koji prednost daju kvalitetu, nenametljivoj pojavi i svim ostalim „tihim“ kvalitetima. U cenovnom rangu do 40.000 evra, verovatno postoji samo još jedan toliko funkcionalan i upotrebljiv, a iznad svega ekonomičan SUV sa pogonom na sve točkove.

Uroš Dedić/TopSpeed

Honda CR-V hybrid 2.0 e-CVT 4WD

Karoserija SUV, 5 sedišta; d x š x v 4.600 x 1.855 x 1.689 mm, međ. rast. 2.659 mm; zapremina prtljažnika 497/1.697 lit, masa 1.825 kg
Motor benzin, redni, četiri cilindra; 1.993 ccm, 145 KS pri 6.200 o/min; 175 Nm pri 4.000 o/min
Elektromotor 184 KS, 315 Nm
Transmisija automatska, CVT; pogon na sve točkove
Ogibljenje napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
Kočnice samoventilirajući diskovi napred, puni diskovi nazad
Pneumatici 235/60 R18
Performanse 0 - 100 km/h za 9,2 s; maksimalna brzina 180 km/h; potrošnja goriva 4,6 lit/100 km; emisija 126 g/km
Cena od 36.590 evra

Rejting
▲ Tiha i ekonomična vožnja, kvalitetan i prostran enterijer
▼ Smanjen prtljažnik, zastreo interfejs multimedije

Utisak
Honda CR-V Hybrid AWD pruža izuzetan kvalitet vožnje, pritom je ekonomična baš kako hibrid treba da bude