DIRT TEST Can-Am Maverick X3 X rc Turbo RR: Igračka za velike dečake

Malo je vozila za koja skoro da ne postoje prepreke, a Can-Am Maverick X3 X rc Turbo RR se može smatrati jednim od njih. Veoma blizak rođak modela koji je trijumfovao na ovogodišnjem Dakar reliju u kategoriji Side-by-Side već je stigao i u Srbiju

Nema sumnje da je uvođenjem kategorije ultra-lakih Side-by-Side vozila na čuvenom Reliju Dakar i ovaj segment putnog off-road tržišta dodatno dobio na popularnosti.

Kanadska BRP (Bombardier Recreational Product) korporacija, čiji je deo renomirani proizvođač ekstremnih mašina za zabavu Can-Am, to je na vreme prepoznala i odmah dodala gas. Još 2018. predstavljen je Maverick X3 X rc turbo R koji je postigao veliki uspeh.

Prošle godine dodato je još jedno slovo ”R” kao “Race” (engl. trka), što zapravo znači da je snaga motora sa 172 u verziji “RR” povećana na 195 KS. Sada je tu i model za 2021, koji je trenutno najsnažniji serijski sportski “side-by-side” ili UTV (Utility Terrain Vehicle), kako se još ova kategorija naziva.

Oznaka “rc” (engl. Rock Crawler) upućuje i na posebnu specijalnost ovog vozila, a to je savladavanje teškog, skoro neprohodnog kamenitog terena, gde Maverick X3 prosto puzi preko stena i neverovatno je gde sve može da prođe! Ostale off-road sposobnosti u prašini, pesku, blatu i slično svakako predstavljaju bonus.

Skoro pa gola šasija sa ramom od cevi ojačana je rol-barom, koji ometa postavljanje vetrobranskog stakla. Naime, Can-Am u ponudi ima ovu vrstu zaštite, ali je onda neophodno da uklonite deo zaštitnog kaveza, što svakako kod vozila ove namene nije mudro.

Kokpit je, kao što se odmah vidi, spartanski. Nema nikakvog viška, ali ni manjka. Sedišta su prilično udobna, a opet dovoljno sportska da obuhvataju telo i noge, te napravljena iz dva dela kako bi voda prilikom vožnje, ali i pranja, mogla slobodno da otekne. Uostalom, ceo enterijer na najnižim tačkama ima otvore za odvod vode i blata.

Teški šumski putevi, rečna korita i potoci, stene i krupno kamenje čine njegovo prirodno okruženje. I još ako gde ima kakva livada da se uz pogon samo na zadnje točkove malo drift uje, e to je onda prava stvar.

A gde smo sve Mavericka vozili, kako se pokazao u off-road avanturama, čime smo oduševljeni, a šta bi moglo biti i bolje, možete pročiteti u aktuelnom broju TopSpeed magazina, koji se nalazi u prodaji na kioscima širom Srbije.

TopSpeed Team