ZATEZANJE BORA: Mercedes-Benz E-klasa Coupe i Cabriolet

Nakon što je početkom godina prikazao restilizovanu E-klasu u limuzinskoj i karavan verziji, Mercedes je sada predstavio “osveženu” E-klasu i u Coupe i Cabriolet izdanju

Gotovo isti dan kada je i BMW predstavio svoju restilizovanu Seriju 5 i Seriju 6 GT, i Mercedes je odlučio da prikaže podmlađene verzije E-klase Coupe i Cabriolet, koji ovim upotpunjuju aktuelnu ponudu, budući da su restilizovana limuzina i karavan debitovali početkom ove godine.

Podmlađeni Coupe sada odlikuje drugačiji gril, koji umesto dosadašnjeg V-oblika dobio obrnutu A-formu. Uz njega, tu su i nove LED svetlosne grupe napred i pozadi, kao i redizajnirani “branici” dok je Cabriolet verzija i dalje zadržala platneni sklopivi krov.

U Mercedesu naglašavaju da je velik napredak učinjen u enterijeru, koji je sada znatno moderniji, a komande lakše za korišćenje upotrebom tzv. kapacitivnih tastera, umesto klasičnih “dugmića”. Tu je nov multifunkcionalni volan, kao i novi MBUX infotejnment sistem sa dva displeja od 10,25” odnosno 12,3 inča.

U skladu sa aktuelnim trendom “hibridizacije”, i Mercedes je pogonske jedinice opremio mild-hybrid 48-voltnim sistemom, koji doprinosi glavnom motoru sa oko 20 KS i 180 Nm u određenim situacijama, a utiče i na smanjenje potrošnje goriva.

Naravno, najinteresantnija je sportska E53 AMG verzija koju pokreće 3,0-litarski twin-turbo motor od 435 konjskih snaga, uz dodatak pomenutog 48-voltnog startera-alternatora koji pruža dodatnih 22 KS i čak 250 Nm obrtnog momenta, koji se putem 9-stepenog automatskog menjača isporučuju na sva četiri točka (4MATIC).

I performanse su jednako impresivne – 4,4 sekunde do 100 km/h (4,6 za Cabriolet) uz maksimalnu brzinu elektronski ograničenu na 250 km/h. Vozaču je na raspolaganju i AMG Ride Control+ sistem vazdušnog oslanjanja, kao i opcioni AMG Dynamic Plus paket koji podrazumeva drugačiji volan, kao i Race režim rada sa Drift funkcijom.

Đorđe Pavićević/TopSpeed