ZASLUŽENA PENZIJA: Nakon punih šest decenija, Bentley V8 L-Series motor prestao sa proizvodnjom

Jedan od najduže proizvođenih agregata za automobile, 6,75-litarski V8 motor iz tzv. L-serije, koji je “potpisao” Bentley, nakon 36.000 primeraka i 61 godinu, odlazi u zasluženu penziju

Ljubitelji superluksuznih automobila, kao što su Rolls-Royce ili Bentley, svakako dobro znaju da je pored vrhunske završne obrade i bogate opreme, itekako važna “karika u lancu” i pogonska jedinica koja mora da zadovolji sve zahteve, od kultivisanosti, preko snage i pouzdanosti.

Upravo takav je bio Bentleyev 6¾ V8 motor, odnosno agregat zapremine 6,75 litara, koji je razvijen još ’50-ih godina prošlog veka, dok su Bentley i Rolls-Royce bili “pod istim krovom”, a prvi model u koji se ugrađivao bio je Bentley S2 iz 1959. godine, s tim da je tada zapremina bila nešto manja – 6,25 litara.

Nakon povećanja hoda klipova 1968. godine, zapremina je dostigla pomenutih 6,75 litara, a 1982. godine, uz pomenuti agregat se ugrađuje i Garrettov turbo punjač, te je tako model Mulsanne Turbo, kao prvi Bentley sa natpunjenjem još od davnih ’20-ih, raspolagao sa oko 300 “konja”.

U “suparničkom taboru”, kompaniji Rolls-Royce, 6,75-litarski V8 motor je “penzionisan” još 2002. godine sa modelom Corniche, dok je Bentley nakon toga donekle modernizovao ovu pogonsku jedinicu, implementirajući tzv. deaktivaciju cilindara, kao i uvođenje drugog turbo punjača što je snagu podiglo na oko 530 KS.

Nakon 61 godine proizvodnje i preko 36.000 ručno sastavljenih primeraka, pomenuti “veteran” odlazi u zasluženu penziju, ugradnjom u model Bentley Mulsanne 6.75 Edition – limitiranu seriju od 30 primeraka koju je “potpisala” i “bratska” kompanija Mulliner, zadužena za dizajn i izradu karoserija.

Đorđe Pavićević/TopSpeed