VUK U JAGNJEĆOJ KOŽI: Jeep Wrangler Rubicon 392

Jeep je odlučio da popularnom terencu Wrangler napokon podari famozni 6,4-litarski V8 HEMI motor koji ga pretvara u pravo off-road čudovište!

Na prvi pogled izgleda gotovo kao i svaki drugi Wrangler u Rubicon verziji, doduše, sa nešto drugačijom “haubom”, međutim, ovaj Rubicon 392, upravo ispod te “haube” krije jedno sasvim drugačije “srce”, koje ga čini više nego posebnim!

Naime, Jeep je odlučio da u Wrangler napokon “ubaci” i famozni V8 HEMI motor, zapremine 392 kubna inča (otuda i naziv Rubicon 392), odnosno 6,4 litre zapremine po metričkom sistemu, koji raspolaže sa 470 konjskih snaga i 640 Nm obrtnog momenta.

Uz 8-stepenu automatsku TorqueFlite transmisiju, to je više nego dovoljno da čak i terenac kakav je Wrangler, iz mirovanja do 100 km/h stigne za manje od pet sekundi, dok četvrt milje prelazi za oko 13 sekundi. To Rubicon 392 čini najbržim Wranglerom, ikada.

Pri svemu tome, Rubicon 392 i dalje ostaje veoma sposoban terenac, sa povišenim oslanjanjem za 51 mm, koje mu, uz pomoć posebnog sistema usisa vazduha Hydro-Guide, omogućava da „forsira“ vodene prepreke dubine do 830 mm. Tu je i reduktor prenosa u odnosu 2,72:1 koji se koristi za savladavanje najtežih terena.

Jeep planira da Wrangler Rubicon 392 „pusti“ u serijsku proizvodnju, dakle, ne kao neku specijalnu limitiranu seriju, s tim da je gotovo sigurno da se ovaj model neće izvoziti na evropsko tržište. Cena još nije saopštena, ali se očekuje da će iznositi oko 70.000 dolara.

Đorđe Pavićević/TopSpeed