VIŠE OD RESTILIZACIJE: Novi Hyundai Santa Fe

Hyundai je predstavio značajno unapređen Santa Fe SUV, koji pored vizuelnih izmena, sa sobom donosi i pregršt tehničkih novina

Poslednja, četvrta generacija Hyundaijevog SUV modela Santa Fe debitovala je 2018. godine, a već nakon dve godine tržišnog života, južnokorejska kompanija predstavlja znatno unapređenu verziju, koja ne samo što se vizuelno razlikuje, već koristi i novu platformu, kao i nove pogonske jedinice.

Drugim rečima, ovo je znatno više od puke restilizacije na koje smo navikli od proizvođača automobila, i praktično na korak od potpuno novog modela. Za osnovu se koristi nova platforma koja je već debitovala kod američke verzije Sonata limuzine, a kako u Hyundaiju tvrde, doprinosi boljim performansama, efikasnosti i bezbednosti.

Vizuelno, prednji deo automobila je sada nešto drugačiji, sa znatno proširenom grilom, na čijim bokovima se nalaze integrisane glavne svetlosne grupe sa maglenkama, dok se iznad njih nalaze izrazito izdužena dnevna svetla. Ovakav dizajn „njuške“ verovatno će podeliti mišljenja, no, o ukusima ne vredi raspravljati...

Zadnji deo je pretrpeo znatno manje izmene, a najvidljivija jeste svetlosna „lajsna“ koja se sada proteže između glavnih svetlosnih grupa, umesto dosadašnjeg hromiranog ukrasnog elementa. Tu je i redizajnirani difuzor vazduha, integrisan u zadnji odbojnik.

Kada je reč o pogonskim jedinicama, novi Santa Fe će, pored klasičnih benzinskih i dizel agregata, dolaziti i u hibridnoj i plug-in hibridnoj (PHEV) verziji, najverovatnije istoj onoj jedinici od 265 KS koji koristi i „rođak“ iz KIA brenda, SUV modela Sorento.

Što se enterijera tiče, Hyundai navodi da je naglasak dat luksuzu i udobnosti, kako bi putnici imali osećaj premijum segmenta, kojem ovaj brend, kada su neki modeli u pitanju, u poslednjih par godina teži.

Redizajnirana je intrument-tabla, a umesto dosadašnjeg 7-inčnog displeja, tu je novi „ekran“ od 10,25“ dijagonale. Takođe, umesto klasične ručice automatskog menjača, tu je sada taster na centralnoj konzoli putem kojeg se odabira željeni stepen prenosa.

Kako je navedeno, prodaja novog Santa Fe u Evropi startuje od septembra ove godine, a do tada će biti poznati i svi tehnički podaci, baš kao i cene i paketi opreme.

Đorđe Pavićević/TopSpeed