
BENZIN UMESTO DIZELA: Restilizovana Škoda Kodiaq i sportska RS verzija!
13.04.2021.BMW je sinoć zvanično predstavio novu generaciju svojih sportskih „M“ modela – limuzinu M3 i kupe M4, koji su debitovali u Competition izdanju, a po prvi put nude i xDrive pogon
Kao što smo juče i najavili, kada su prve fotografije novih modela „procurele“ na Internet, BMW je sinoć i zvanično predstavio novu generaciju svojih „M“ modela – limuzinu M3 i njegovog kupe „rođaka“ M4, i to u snažnijem Competition izdanju.
Vizuelno, novi M3, baš kao i nedavno prikazana Serija 4 (a samim tim i M4), može se „pohvaliti“ potpuno novim prednjim delom, kojeg karakterišu dominantni, izduženi „bubrezi“ („nozdrve“). Tu su još i, specijalno za „M“ modele, veliki usisnici vazduha za kočnice u donjem delu „branika“, zbog čega „nos“ M3 i M4 deluje, u najmanju ruku, „čudno“.
No, ukusi su različiti pa o njima ne vredi raspravljati. Pozadi je situacija nešto „smirenija“, te su tu četiri izduvne cevi (dve dvostruke), kružnog poprečnog preseka, integrisane u veliki difuzor vazduha, dok se na bokovima nalaze aerodinamičke „bravure“, po ugledu na prednji deo vozila.
Inače, sa dužinom od 4794 milimetra, novi M3 je za 108 mm duži od prethodnika, širi za 26 mm i viši za 8 milimetara. Budući da su na istoj platformi, M3 i M4 imaju isto međuosovinsko rastojanje od solidnih 2857 mm, što je za 45 mm više u odnosu na prethodnu generaciju.
Ipak, najbitnije se nalazi ispod „lima“, odnosno plastike ojačane ugljeničnim vlaknima (krov), a to je pogonska jedinica i sistema prenosa snage do točkova. Ispod „haube“ krije se 3,0-litarski twin-turbo redni šestocilindraš, koji u Competition izdanju oslobađa 510 „konja“, odnosno nešto preko 490 KS u „običnom“ M3 i M4.
Kada smo već kod „običnih“ verzija, treba reći da će one zadržati uobičajeni pogon na zadnje točkove, u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim menjačem dok će Competition izdanja M3 i M4 po prvi put dobiti varijabilni xDrive pogon na sva četiri točka, u kombinaciji sa novim 8-stepenim automatskim menjačem.
Kao i kod BMW M5, ovaj xDrive sistem omogućava pored standardnog 4WD pogona, i 4WD Sport režim rada, a kada se isključi sistem elektronske kontrole stabilnosti, pogon je gotovo u potpunosti na zadnje točkove, kada je moguće i driftovati.
Prema fabričkim podacima, M3 i M4 od 0 do 100 km/h stižu za 4,2 sekunde, dok Competition verzije to vreme skraćuju na svega 3,9 sekundi. Maksimalna brzina limitirana je na 250 km/h, ali je u ponudi tzv. Driver paket koji limit podiže na 290 km/h, a stiže i sa ZR pneumaticima za visoke brzine.
Enterijer je takođe značajno napredovao u odnosu na prethodnu generaciju, te je tako sad tu digitalna instrumentacija, novi M Sport volan, nova M Sport sedišta koja po prvi put imaju i funkciju ventilacije, itd. Po prvi put je implementiran i M Drive Professional sistem koji nudi čak 10 različitih nivoa podešavanja elektronske kontrole stabilnosti i kontrole proklizavanja.
Cena BMW M3 sa manuelnim 6-stepenim menjačem i pogonom na zadnje točkove, startuje od oko 82.500 evra (u Nemačkoj) dok će M3 Competition, sa 4WD i 8-stepenim automatikom koštati oko 89.500 evra (u Nemačkoj). Kako je najavljeno, M4 će, u proseku, koštati oko 1500 evra više u odnosu na M3.
Đorđe Pavićević/TopSpeed
TREĆI I FINALNI POHOD NA PIKES PEAK: Bentley Continental GT3 Pikes Peak
ELEKTRIČNI PRVENAC: Toyota za Salon automobila u Šangaju sprema model BZ
MULTIPRAKTIK: Citroen predstavio C5X
TRACK TEST BMW M4 Competition: Bez kompromisa
U SPORTSKOM DUHU: Škoda Octavia Sportline
VAŽAN JUBILEJ: Hyundai Srbija proslavlja 30 godina na domaćem tržištu
MOŽE TO I BOLJE: Alfa Romeo Tonale odložen za 2022. godinu