VELIKI POGLAVICA: Novi Jeep Grand Cherokee

Kompanija Jeep je američkom tržištu predstavila novu, petu generaciju modela Grand Cherokee i to u produženom „L“ izdanju, dok se standardni Grand Cherokee tokom godine očekuje i u Evropi

Nakon više od decenije provedene na globalnom tržištu, došlo je vreme da se kupcima napokon predstavi i nova generacija modela Grand Cherokee, koji je svetlost dana prvo ugledao u Americi, što je i očekivano, i to u produženoj L verziji.

To znači da će na severno-američkom tržištu, Grand Cherokee u L verziji biti dostupan i sa trećim redom sedišta, odnosno sa mogućnošću prevoza do sedam osoba, dok će evropsko tržište dobiti standardnu, nešto manju verziju ovog SUV-a, sa „samo“ dva reda sedišta, za pet odraslih osoba.

Ono što je odmah uočljivo kod novog Grand Cherokee jeste da je Jeep iskoristio dosta dizajnerskih ideja koje su nedavno debitovale na Grand Wagoneer konceptu, pre svega, izgled prednjeg dela vozila sa već prepoznatljivim grilom sa sedam vertikalnih „proreza“.

Imajući u vidu da je ovo američki model, ne treba da iznenađuje činjenica da se u ponudi nalaze dva benzinca velika zapremine – 3,6-litarski V6 Pentastar od 290 KS, kao i famozni 5,7-litarski V8 HEMI od 357 „konja“. Naravno, u Evropi, Grand Cherokee će dobiti najverovatnije manji turbo benzinac, turbo dizel kao i hibridnu 4xe verziju.

Jeep je ponudio i tri opcije sistema 4x4 pogona – Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II, dok je opciono dostupan i Quadra-Lift sistem vazdušnog oslanjanja koji omogućava povećanje klirensa do 60 milimetara, odnosno spuštanja do 46 mm u slučaju ulaza, odnosno izlaza iz, recimo, garaže.

Što se tiče enterijera, tu je napredak najočigledniji, što i ne čudi, imajući u vidu da je prethodnik na tržištu proveo čak deset godina. Iza novog, 4-krakog upravljača nalazi se 10,25-inčna digitalna instrumentacija sa navigacijom dok se na centralnoj konzoli nalazi 10,1-inčni infotejnment displej sa Uconnect 5 oprativnim sistemom.

Ono što će mnogi vlasnici aktuelnog Grand Cherokee primetiti jeste i odsustvo klasične ručice menjača, koju je sada zamenio rotacioni selektor dok se na volanu, sa zadnje strane, nalaze i tzv. polugice za manuelnu promenu stepena prenosa.

Cena vozila za sada nije poznata, ali se očekuje da bude osetno viša u odnosu na aktuelni model, koji u Americi startuje od 34.220 dolara. U ponudi će biti tri osnovna paketa – Limited, Overland i Summit, koja se razlikuju ne samo po opremi, već i po osnovnoj nameni.

Đorđe Pavićević/TopSpeed