VELIKI KORAK: Nissan LEAF kompletira najduže i najkompleksnije putovanje autonomnim vozilom

Istraživački projekat HumanDrive sproveden u Britaniji o najnovijim tehnologijama autonomnih vozila uspešno je završen autonomnom vožnjom dužine oko 370 kilometara

Projekat HumanDrive, zajednički su finansirali vlada Velike Britanije, kroz Centar za povezana i autonomna vozila (CCAV) i Innovate UK, i devet drugih partnera konzorcijuma. Ukupan paket finansiranja za ovaj projekat iznosio je 13,5 miliona funti.

Istraživački projekat je uspešno kompletiran u dve oblasti istraživanja. Jedna se odnosila na autonomno upravljanje na putevima Velike Britanije na destinaciji od 370 kilometara – ‘Grand Drive’ – korišćenjem napredne tehnologije pozicioniranja, a druga na aktivnosti na test stazi gde je istraživana vožnja slična ljudskoj pomoću mašinskog učenja u cilju poboljšanja korisničkog iskustva.

Testna vozila su uključivala vozila Nissan LEAF opremljena GPS-om, radarom, LIDAR-om i tehnologijom kamera pomoću kojih se stvara percepcija sveta oko njih. Koristeći ovaj perceptivni svet, sistem može da donosi odluke o tome kako se kretati u odnosu na put i prepreke na koje nailazi tokom putovanja.

Prva etapa projekta bio je ‘Grand Drive’ od Cranfielda, Bedfordshire do Sunderlanda. Postignuće je vrhunac 30-mesečnog rada HumanDrive konzorcijuma – tima predvođenog Nissanovim inženjerima iz Velikoj Britanije, koji su radili u partnerstvu sa članovima konzorcijuma.

Jedan od ključnih aspekata projekta bio je razvoj naprednog, autonomnog sistema upravljanja vozilom. Obezbeđivanje da budući napredni autonomni pogonski sistemi stvaraju udobno i prijatno iskustvo za kupce veoma je važno dok se krećemo ka povezanijoj i autonomnoj budućnosti.

Putovanje od 370 km omogućava da se naučene lekcije primene u praksi u raznim scenarijima vožnje i za pregovore na nivou države o saobraćajnim trakama bez ili sa minimalnim oznakama, čvorištima, kružnim raskrsnicama i autoputevima. Aktivirana je autonomna tehnologija duž rute za promenu traka, zaustavljanje i pokretanje po potrebi.

Drugi deo projekta HumanDrive osvrnuo se na to kako mašinsko učenje kao deo tehnologija veštačke inteligencije može da doprinese poboljšanju korisničkog iskustva i udobnosti putnika u povezanim i autonomnim vozilima. Pilot vozila uspešno testirana na privatnim stazama, takođe uključuju sisteme veštačke inteligencije koje je razvio član konzorcijum Hitachi Europe Ltd, a koji omogućavaju primenu mašinskog učena u realnom vremenu. Skup podataka prethodno nađenih scenarija i rešenja u saobraćaju, moći će da se koristi za slične scenarije u budućnosti i trasiranje sigurne rute oko prepreke.

Ove tehnologije su podvrgnute robusnom procesu testiranja i razvijene koristeći niz sadržaja, uključujući simulaciju, hardver u petlji, privatne testne staze. HumanDrive je takođe prevazišao razvoj tehnologije autonomnih pogona. Istraživanje se takođe fokusiralo na unapređenje karakteristika elektronske sigurnosti u vozilima AD, razvijanje metodologija ispitivanja i sigurnosti za UK AD testiranje i istraživanje uticaja AD vozila na širi saobraćajni sistem.

Danas su novi modeli Nissan JUKE, LEAF, Qashqai i X-Trail dostupni sa ProPILOT, tehnologijom Nissanove inteligentne mobilnosti i poboljšavaju kontrolu vozača pružajući pomoć u upravljanju, ubrzanju i kočenju. Deluje u jednoj traci na autoputevima, a optimizovan je za male brzine u saobraćajnim gužvama kao i za vožnje velikim brzinama.

Oslobađajući vozača od nekih motoričkih elemenata vožnje, ProPILOT pomaže u smanjenju umora i stresa, istovremeno poboljšavajući sigurnost i povećavajući kontrolu i poverenje.

Izvor: PR Nissan Srbija