VELIKA OČEKIVANJA: Salon automobila u Frankfurtu 2019.

Nakon prvog dana Međunarodnog salona automobila u Frankfurtu koji je bio namenjen medijima, nameće se opšti utisak o velikim očekivanjima u mesecima koji dolaze, a sve to pod zvaničnim sloganom „Vožnja sutra”. Međutim, imamo li zaista razloga da sa takvim optimizomom očekujemo automobilsku budućnost?!

Svake druge godine, u Frankfurtu se održava Salon automobila, kada se pažnja kompletne automobilske industrije usmeri ka ovom događaju. Ovo je jedna od najvažnijih manifestacija te vrste na kojoj se svi proizvođači predstavljaju u “najboljem svetlu” i sa najjačim adutima... No, da li je, uvek, baš tako? Odgovor jednostavno glasi - nije!

Najpre, nisu baš svi prisutni ni na IAA 2019, što jasno upućuje na pad interesovanja što kod izlagača, pa samim tim i kod publike. Potom, sve je manje pravih premijera, barem za predstavnike medija, jer sa promenom "kanala komunikacije" ovakve statične izložbe polako gube smisao, tim pre ako su već neki modeli voženi i prikazani u javnosti.

Bilo kako bilo, ovogodišnji Salon automobila u Frankfurtu traje od 12. do 22. septembra, a ovo bi ukratko bili neki osnovni utisci o aktuelnim trendovima i glavnim zvezdama ove manifestacije, bile one serijski modeli ili samo još uvek koncepti...

Ono što, svakako, nije iznenađenje je i dalje prisutno oduševljenje električnom energijom kao pokretačem vozila budućnosti! Barem, dela automobilske industrije. Za VW grupaciju, električni automobili su i dalje u primarnom fokusu, a to potvrđuju i modeli VW ID.3 i Porsche Taycan. Prvi je jedan od najvećih automobila na električni pogon, da drugi je, zapravo, prvi potpuno električni model tracicionalne sportske marke!

Od onih "kalsičnih" premijera tu je svakako najznačajniji Land Rover sa novim modelom Defender. Ovo je njegovo, zaista, prvo pojavljivanje. Čast malih, gradskih i popularnih automobila brani Hyundai i10 u novoj formi. Naravno, ko bi mogao da izostavi i "ulgra-mega-giga" popularnu SUV kategoriju, gde je Cupra Tavascan još jedan “vruć koncept” sub-marke SEAT-a. A, tu je i Lamborghini sa "hibridnim čudovišetem" po imenu Sian...

Ovo, svakako, nije sve, jer i velika nemačka trojka Audi, BMW i Mercedes, pa i Opel, Renault i Honda, kao i mnogi drugi, imaju još šta da pokažu. Za medije, neka od tih vozila možda i nisu nova, ali ima i dosta onih koji će ih po prvi put videti uživo, tako da Salon automobila u Frankfurtu, ipak, ostaje mesto koje i dalje svake druge jeseni treba posetiti.

Zoran Živkov/TopSpeed