VARIJACIJE NA TEMU: Porsche predstavio 911 Turbo

Nakon što je početkom marta Porsche predstavio najsnažniju Turbo S verziju 911-ice u aktuelnoj 992 generaciji, sada stiže i nešto slabiji Turbo “rođak”

Predstavljen u kupe i kabriolet izdanju, novi Porsche 911 Turbo je pozicioniran tačno između Carrera 4S i Turbo S verzije, a može se pohvaliti 3,7-litarskim twin-turbo bokser motorom koji oslobađa 580 konjskih snaga i čak 750 Nm obrtnog momenta.

U odnosu na prethodnu generaciju 911 Turbo (991.2), to je skok od 40 konjskih snaga i isto toliko njutnmetara obrtnog momenta, uz opasku da više nema vremenskog limita prilikom aktiviranja tzv. overboosta.

Prevedeno u performanse, to znači da 911 Turbo do 100 km/h stiže za samo 2,8 sekundi, što je dve desetinke brže nego ranije dok maksimalna brzina iznosi 320 kilometara na čas.

Snaga se preko 8-stepenog PDK menjača, posebno prilagođenog Turbo i Turbo S verziji što se tiče prenosnih odnosa i vremena promene stepena prenosa, isporučuje na sva četiri točka, s tim da PTM sistem (Porsche Traction Management) može da isporuči više obrtnog momenta prednjim točkovima nego što je to bio slučaj ranije.

911 Turbo je serijski opremljen PASM sistemom (Porsche Active Suspension Management) koji se brine za optimalan balan u zavisnosti od uslova vožnje i preferencija vozača. Na raspolaganju je i PASM Sport koji nudi nešto tvrđe, kao i za 10 mm kraće oslanjanje. Opciono se mogu poručiti i aktivni hidraulični poprečni stabilizatori, kao i keramički kočioni diskovi sa čak 10-klipnim čeljustima napred.

Enterijer je već poznat iz ostalih verzija aktuelne 911 game, što će reći da se na centralnoj konzoli nalazi displej infotejnment sistema dijagonale 10,9 inča, sportski trokraki multifunkcionalni volan sa polugicama PDK menjača iza, sportska elektropodesiva sedišta, kao i Bose surround audio sistem.

Porsche 911 Turbo se već sada može poručiti, a u Nemačkoj startuje od 180.811 evra, što je za gotovo 32.000 manje u odnosu na Turbo S verziju. Kabriolet je nešto skuplji i košta 194.035 evra, što je tačno 31.000 niže u odnosu na Turbo S Cabrio.

Đorđe Pavićević/TopSpeed