VARIJACIJE NA TEMU: Audi e-tron Sportback

Audi je predstavio drugi potpuno električni automobil u svojoj ponudi, tzv. Sportback verziju aktuelnog e-tron, koji pored nešto drugačije karoserije, nudi i tehnička unapređenja

Prošle godine predstavljen, Audi e-tron je bio prvi potpuno električni serijski automobil sa znakom „četiri prstena“, a sada stiže i njegov blizak „rođak“ e-tron Sportback.

Kao što možete i pretpostaviti, u pitanju je nešto drugačija karoserija, pre svega kada je u pitanju zadnji deo vozila, koji sada ima tzv. kupeovsku formu i koji će biti atraktivniji mlađoj populaciji.

Upravo te izmene čine e-tron Sportback nešto aerodinamičnijim, sa koeficijentom otpora vazduha od 0,25 („obični“ e-tron ima 0,27), što mu daje za oko 10 km veću autonomiju.

No, pored dizajnerskih, između ova dva modela postoje i tehničke razlike, te je tako kod e-tron Sportback moguće isključiti prenos snage na prednje točkove i ostaviti pogon samo na zadnjoj osovini, pri čemu se dobija dodatnih 10 km autonomije.

Unapređene su i baterije, njihov sistem hlađenja koji sada umesto dve, poseduje jednu, ali veću vodenu pumpu, a uz izmene na kočionim pločicama, sve ukupno je doprinelo povećanju autonomije za oko 15 kilometara.

Drugim rečima, prema fabričkim podacima, najsnažniji e-tron Sportback 55 sada može da prevali do 450 kilometara pre nego što mora da stane na dopunjavanje baterija.

Inače, upravo taj model, koji poseduje baterije od 95 kWh, raspolaže sa 360 konjskih snaga i 560 Nm obrtnog momenta što mu obezbeđuje ubrzanje do 100 km/h za 6,6 sekundi. U Sport režimu rada, snaga se podiže na gotovo 410 „konja“, obrtni moment na 665 Nm, a ubrzanje „skraćuje“ na 5,7 sekundi.

Što se enterijera tiče, on je gotovo identičan sa „običnim“ e-tron modelom, gde se na centralnoj konzoli nalaze dva LCD displeja osetljiva na dodir, treći je ispred vozača i prikazuje glavnu instrumentaciju, a opciono su dostupni i tzv. virtuelni retrovizori.

Cena Audi e-tron Sportback 55 u Nemačkoj startuje od 83.150 evra, a prve isporuke očekuju se na proleće naredne godine.

Đorđe Pavićević/TopSpeed