UŠMINKAVANJE: Jeep predstavio restilizovani Compass

Jedan od najpopularnijih Jeep automobila, model Compass, upravo je predstavljen u nešto „osveženom“ izdanju koje je dobilo diskretna vizuelna unapređenja, kao i bogatiju opremu

Uz model Renegade, Jeep Compass je svakako jedan od najpopularnijih modela ove američke marke na evropskom tržištu, a da Jeep „ne spava na lovorikama“, potvrđuje i činjenica da je Compass upravo restilizovan kako bi ostao u vrhu, sa konkurentima.

To znači da „novitet“ sada ima neznatno izmenjen prednji deo, sa izduženijim svetlosnim grupama i povećanim otvorima za usis vazduha, koji čine automobil nešto agresivnijim i robusnijim, te naglašavaju njegovo off-road poreklo.

Ipak, čini se da su veća unapređenja unutar samog vozila, tačnije u kabini, budući da je Compass sada dobio novu digitalnu instrumentaciju od 10,25 inča, a tu je i displej infotejnment sistema, osetljiv na dodir, dijagonale 8,4 ili 10,1 inč, zavisno od paketa opreme.

Implementirani su i sistemi prepoznavanja saobraćajnih znakova, pospanosti vozača, automatskog kočenja, adaptivnog tempomata i asistencije održavanja vozila unutar kolovozne trake što Compass čini prvim Jeep modelom na evropskom tržištu opremljenim Nivoom 2 autonomne vožnje.

Uz IT „gedžete“, izmenjena je i sama centralna konzola koja sada pruža više prostora za odlaganje sitnica – Jeep navodi gotovo 4,5 litara zapremine više, a enterijer je obogaćen i novim, kvalitetnijim materijalima. U ponudi je pet paketa opreme – Sport, Longitude, Limited, S i Trailhawk).

Što se tiče motorizacije, ponuda ostaje ista – 1,3-litarski turbo benzinac od 130 ili 150 konjskih snaga, kao i 1,6-litarski turbo dizel od 130 „konja“. U zavisnosti od agregata, kupcima su na raspolaganju 6-stepena manuelna, automatska ili DCT transmisija, kao i pogon na prednje ili na sva četiri točka.

Đorđe Pavićević/TopSpeed