UKRŠTANJE VRSTA: Hyundai Santa Cruz pikap

Najavljen još pre par godina kao model posebno osmišljen za severno-američko tržište, gde je potražnja za pikap vozilima najveća, Hyundai Santa Cruz je upravo debitovao u svom serijskom izdanju

Šta dobijete kada „ukrstite“ Hyundaijev kompaktni SUV Santa Fe i nešto veći i luksuzniji SUV Vera Cruz – pikap po imenu Santa Cruz, koji je upravo doživeo svoju svetsku premijeru!

Šalu na stranu, prvi Hyundaijev pikap, osim kombinovanog naziva, nema neke bliske veze sa pomenutim SUV modelima, već je daleko srodniji krosoveru Tucson, od kog je „pozajmio“ izgled prednjeg dela, a i dobar deo enterijera.

Tu su dva 10-inča displeja, jedan namenjen instrumentaciji dok je drugi, centralno postavljen, „srce“ infotejnment sistema. Implementiran je Hyundaijev Blue Link sistem povezivanja, a jedna od interesantnih mogućnosti jeste i daljinsko startovanje vozila, kako bi se enterijer zagrejao/ohladio pre ulaska putnika.

Za razliku od većine pikap modela, koji koriste klasičnu „merdevinastu“ šasiju, Santa Cruz je više okrenut lifestyle potrebama, te je implementirana samonoseća konstrukcija, koja će zadovoljiti većinu urbanih potreba prosečnih korisnika.

Dužina tovarnog prostora od 1270 mm je kraća i od najmanjih predstavnika mid-size klase, koji obično u Crew Cab verzijama raspolažu sa oko 1,5 metara korisne dužine, no kao što već rekosmo, ovo je više lifestyle automobil sa otvorenim prtljažnikom, nego li istinski pikap.

Što se pogonskih agregata tiče, Hyundai je ponudio dva motora – 2,5-litarsku atmosfersku benzinsku jedinicu od 190 konjskih snaga i 245 Nm kao i snažniju verziju, opremljenu turbo punjačem, koja oslobađa impresivnih 275 „konja“ i 420 Nm obrtnog momenta.

Snaga se preko 8-stepenog menjača sa dvostrukim kvačilom prenosi na sva četiri točka, a vozaču su na raspolaganju i polugice na volanu za manuelnu promenu stepena prenosa. Vučna sila za atmosferski motor deklarisana je na 1600 kilograma dok turbo verzija može da „povuče“ do 2300 kg.

Cena vozila još nije objavljena, ali Hyundai sa ponosom ističe da će Santa Cruz dolaziti sa čak 10-godišnjom garancijom/160.000 km na pogonski sistem (motor, menjač i prenos), odnosno petogodišnju i 100.000 km kada je u pitanju kompletno vozilo.

Đorđe Pavićević/TopSpeed