U SPORTSKOM DUHU: Škoda Octavia Sportline

Četvrta generacija modela Octavia po prvi put će dobiti i Sportline paket opreme, nakon što je sličan tretman dobio i električni SUV Eniaq iV

Nakon što se avanturistički Scout paket opreme „odomaćio“ na nekoliko Škodinih modela, češki proizvođač automobila sada svoje modele polako oprema i u sportskom duhu, predstavljajući Sportline paket, kao pristupačniju alternativu čistokrvnoj RS verziji.

Prvi model u tom izdanju bio je nedavno predstavljeni, električni SUV Eniaq iV, a uskoro na tržište stiže i popularna Octavia, u svojoj četvrtoj generaciji. U odnosu na „običnu“ verziju, Octavia Sportline se razlikuje uglavnom po „kozmetičkom tretmanu“.

Automobil, dostupan kako u liftback, tako i u karavan verziji, dobio je nove naplatke od 18 inča, novi prednji spliter, drugačiju masku hladnjaka, difuzor vazduha pozadi, kao i crne detalje i oznake.

Enterijer je obogaćen klavir-lak finišem koji je implementiran na instrument-tabli, a tu je i sportski volan, kao i sportska sedišta, presvučena Škodinim Thermoflux materijalom. Na centralnoj konzoli se nalazi displej infotejnment sistema, dijagonale 10 inča, osetljiv na dodir, koji podržava Android Auto i Apple CarPlay.

Što se tiče „mehanike“, Octavia Sportline se opciono može opremiti DCC – Dynamic Chassis Control sistemom kao i adaptivnim amortizerima, a kupcima je na raspolaganju i široka paleta pogonskih jedinica, kako benzinaca, tako i dizel, pa i PHEV i CNG (metan).

Ponuda startuje 1,5-litarskim TSI motorom od 150 KS i 250 Nm uz koji se isporučuje 6-stepena manuelna transmisija ili opcioni 7-stepeni DSG menjač, uz koji tada stiže i 48-voltni električni sistem. Sledeća „stepenica“ jeste 2,0-litarski TSI od 190 „konja“ i 320 Nm sa 7-stepenim DSG menjačem i 4x4 pogonom.

Dizel ponudu zadovoljava jedan motor – 2,0-litarski TDI agregat u verzijama snage od 115 KS, 150 i 200 „konja“. Tu je i plug-in hibrid (PHEV) sa 1.4 TSI motorom i elektromotorom, snage 204 KS i 350 Nm, dok je za neka tržišta ponuđen i Octavia G-TEC model sa pogonom na metan (CNG) čiji motor oslobađa 130 konjskih snaga.

Đorđe Pavićević/TopSpeed

-