U KORAK SA KONKURENCIJOM: Audi predstavio restilizovani A5

Nakon nedavno “podmlađenog” A4, Audi nastavlja sa “zatezanjem bora” svojoj aktuelnoj ponudi, te tako na tržište stiže restilizovani model A5, i to u Coupe, Cabriolet i Sportback izdanju

U odnosu na dosadašnji A5, „novi“ model stiže sa nešto izmenjenim izgledom, pre svega novim „branicima“ napred i pozadi, većim usisnicima vazduha i centralnom maskom hladnjaka, koja, u zavisnosti od paketa opreme, poseduje horizontalne ili „saćaste“ rešetke.

Uz to, sve verzije serijski dolaze sa LED svetlosnim grupama, dok su Matrix LED farovi dostupni kao opcija. Što se tiče enterijera, Audi je dosadašnji rotacioni taster zamenio velikim displejem osetljivim na dodir, dijagonale čak 10,1 inč, dok se ispred vozača nalazi dobro poznata digitalna Virtual Cockpit instrumentacija od 12,3 inča.

Novina kada su pogonske jedinice u pitanju jeste i MHEV, odnosno mild-hibrid sistem od 12 V, odnosno 48 V kod S5 verzije, koji električnu energiju pohranjuje u malu litijum-jonsku bateriju, a funkcioniše u sklopu sa start-stop sistemom kako bi poboljšao ekonomičnost, a ujedno i smanjio emisiju CO2.

Ono što je interesantno jeste da je Audi S5 verzija sada u Evropi dostupna isključivo u dizel izdanju, što će reći da ga pokreće 3,0-litarski V6 TDI od 347 KS i 700 Nm, koji obezbeđuje ubrzanje do 100 km/h za manje od pet sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski limitirana na 250 km/h.

Za prenos snage je odabran 8-stepeni Tiptronic menjač, koji funkcioniše u okviru quattro pogona i snagu prenosi na sva četiri točka. Niži paketi opreme kod modela A5 nude se sa 7-stepenim S tronic menjačem kao i pogonom samo na prednje točkove.

Van Evrope, S5 se isporučuje sa 3,0-litarskim TFSI turbo benzincem od 354 konjske snage i 500 Nm obrtnog momenta, koji do „stotke“ stiže za 4,7 sekundi, dok mu je maksimalna brzina, takođe, elektronski limitirana na 250 km/h.

Đorđe Pavićević/TopSpeed