U ČAST JUBILEJA: McLaren Senna GTR Le Mans

Obeležavajući četvrt veka od pobede na 24 časa Le Mans sa modelom F1 GTR, McLaren je pripremio specijalnu limitiranu seriju od pet primeraka Senna GTR LM, u identičnim bojama iz 1995. godine

U McLarenu dosta polažu na tradiciju, a naročito svetla tačka, pored sjajnog F1 programa iz '80-ih i početka '90-ih, jeste i neočekivani uspeh na trci 24 časa Le Mana 1995. godine, i to prilično dominantan, budući da je na cilj stiglo svih pet automobila – prvi, treći, četvrti, peti i trinaesti.

Upravo tim povodom, budući da se ove godine obeležava četvrt veka od te pobede (ne i vremenski, jer je Le Mans pomeren za septembar), McLaren je spremio specijalnu limitiranu ediciju modela Senna GTR LM, od kojih je svaki upravo u jednoj od „livreja“ koje su imali originalni F1 GTR trkački automobili.

Naravno, najinteresantniji je „pobednički“ automobil – crni Kokusai Kaihatso Racing kojeg je vozila posada Yannick Dalmas/J.J. Lehto i Masanori Sekiya, ali ni ostali nisu ništa manje impresivni i atraktivni, naprotiv. Za „farbanje“ svakog utrošeno je oko 800 radnih sati, a McLaren je čak dobio i odobrenje kompanija koje su bili sponzori u to vreme da se njihovi logotipi pojave na Senna GTR LM.

Tu su i originalne petokrake OZ Racing „felne“, kočione čeljusti u zlatnoj boji kao i elementi oslanjanja u istoj nijansi. Uz svaki od pet primeraka dolazi i „pločica“ na kojoj piše „One of One“, a tu je i homologaciona „nalepnica“ na krovu koju su, nakon pregleda od strane sudija, dobili i originalni F1 GTR.

Nažalost (kako se uzme!?), pogonska jedinica nije BMW-ov V12 motor iz originalnog F1 GTR već McLarenov 4,0-litarski V8 twin-turbo, koji zahvaljujući protočnom Inconel izduvnom sistemu, kao i unapređenim oprugama ventila i poliranim delovima „glave“ motora, sada oslobađa 840 „konja“ i 800 Nm, što je za oko 20 KS više u odnosu na „obični“ Senna GTR, a „vrti“ se skoro do 9.000 obrtaja u minutu.

Inače, za ceo projekat bio je zadužen MSO ogranak (McLaren Special Operations), a svih pet automobila, isključivo namenjenih stazi, već je unapred prodato VIP klijentima, po ceni koja je zasigurno milionska.

Đorđe Pavićević/TopSpeed