TURISMO INTERNAZIONALE: BMW 128ti

BMW je predstavio još jednu “hot hatch“ verziju aktuelne Serije 1, koja će se pozicionirati ispod M135i, a nosi oznaku 128ti – Turismo Internazionale

Nakon skoro dve decenije, oznaka „ti“ (Turismo Internacionale) se ponovo nalazi na jednom BMW-ovom modelu, ovaj put Seriji 1, odnosno 128ti.

U pitanju je „blaža“ hot hatch verzija, ako tako možemo da se izrazimo, koja će biti pozicionirana ispod čistokrvnog sportiste M135i xDrive, a iznad ostatka game.

Za pogon se koristi isti 2,0-litarski turbo motor kao i u „M“ verziji, ali nešto „smireniji“, budući da je snaga spuštena na 265 „konja“, a obrtni moment iznosi 400 Nm.

Kada je o performansama reč, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 6,1 sekundu, što je za 1,3 s više u odnosu na M135i, ali i za oko sekundu brže od 120i verzije.

Ono što treba naglasiti jeste da je 128ti dostupan isključivo sa 8-stepenim automatskim menjačem, koji poseduje i polugice za manuelnu promenu stepena prenosa, a klasični ručni menjač se ni ne planira.

Verzija 128ti dolazi i sa sportskim oslanjanjem koje je razvio BMW-ov M Sport ogranak, a zbog kraćih opruga, automobil je za 10 mm niži u odnosu na „obični“ BMW Serije 1. Tu je i klasični mehanički Torsen „šper“ diferencijal.

Kočioni sistem je u potpunosti preuzet od „snažnijeg brata“ M135i, što će reći da se napred nalaze diskovi prečnika 360 mm sa četvoroklipnim kočionim čeljustima, dok su pozadi diskovi od 300 milimetara.

Enterijer je, manje-više, već viđen i kod „običnog“ BMW Serije 1, s tom razlikom da su primetni sportski detalji, kao i „ti“ oznake, koju je poslednji put nosila Serija 3 Compact E46/5, u verzijama 316, 318 i 325.

Đorđe Pavićević/TopSpeed