TRKAČ SA DOZVOLOM: Lamborghini Huracan STO

Lamborghini je predstavio do sada najekstremniju verziju modela Huracan, koja je praktično trkački Super Trofeo automobil, ali sa homologacijom za redovni saobraćaj

Za ekstremne verzije egzotičnih supersportskih automobila koje su namenjene trkačkoj stazi, izgleda da nikada ne manjka interesovanje, ali je bogatim vlasnicima najveći problem kada takvi automobili moraju da se voze na prikolici do piste, budući da nemaju mogućnost registracije za redovan saobraćaj.

Tu na scenu stupa Lamborghini sa svojim novim modelom Huracan STO, pozicioniran iznad Huracan Performante, koji je na korak od Super Trofeo Evo trkačke verzije, a ono STO (Super Trofeo Omologata) znači upravo najbitniju stvar – homologovan za redovan saobraćaj!

Za pogon je zadužen već poznati atmosferski 5,2-litarski V10 motor koji, baš kao i kod LP 640-4 Performante, oslobađa 640 konjskih snaga i 565 Nm, ali je u odnosu na „rođaka“ ne samo lakši za 43 kilograma, već poseduje i pogon isključivo na zadnje točkove.

No, kako u Lamborghiniju navode, pored uštede na masi, Huracan STO je i aerodinamički savršeniji automobil, zahvaljujući elementima koji se nalaze na prednjem delu vozila (spliter, prednji „branik“ i „hauba“), kao i pozadi (veliko repno „krilo“ i difuzor vazduha).

Prema fabričkim podacima, ova unapređenja, inspirisana trkačkim Super Trofeo Evo, doprinela su boljem opstrujavanju vazduha od čak 37 procenata, dok je u odnosu na Performante verziju, pritisak na podlogu, tj. downforce povećan za impresivnih 53% - oko 450 kg pri brzini od 280 km/h.

Kako se navodi, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi tri sekunde, dok je devet sekundi potrebno da se dostigne brzina od 200 km/h. Maksimalna brzina Huracan STO iznosi 310 km/h. Inače, u odnosu na trkački Super Trofeo Evo, Huracan STO je snažniji za 20 „konja“, dok je obrtni moment za samo 5 Nm manji.

Unapređen je i sistem oslanjanja, sa tvrđim silen-blokovima, novim poprečnim stabilizatorima, kao i MagneRide 2.0 podesivim amortizerima, koji ponajviše obezbeđuju upotrebnu vrednost i u redovnom saobraćaju. Takođe, u odnosu na Huracan Performante, proširen je i trag točkova.

Izmenjen je i sistem upravljanja, koji je sada direktniji i sa fiksnim prenosnim odnosom, a zadržano je i zakretanje zadnjih točkova, bez obzira što je pogon sada samo pozadi. Tu je sada i Trofeo režim rada, kao optimalan za stazu, dok se Pioggia mod koristi u slučaju klizave podloge.

Lamborghini je objavio i cenu za Huracan STO, a ona startuje od 249.412 evra (u EU), i to bez poreza! Ako sve bude po planu, prve isporuke ovog „uličnog trkača“ očekuju se na proleće naredne godine.

Đorđe Pavićević/TopSpeed