TREĆI MUSKETAR: Škoda Kamiq debitovala u Srbiji

Protekle nedelje, ovlašćeni uvoznik i prodavac vozila marke Škoda za teritoriju Srbije, kompanija Auto-Čačak, organizovala je za predstavnike medija atraktivno “druženje” sa najnovijim krosoverom Kamiq, koji je time i zvanično debitovao na našem tržištu

Nakon velikog SUV-a Kodiaq, a zatim i nešto manjeg Karoq, Škoda je nedavno predstavila i “trećeg musketara”, po imenu Kamiq, koji je sa 4.241 milimetar dužine, ujedno i najmanji SUV u aktuelnoj ponudi češkog proizvođača automobila.

Upravo sa njim su izabrani predstavnici automobilskih medija iz Srbije ovih dana imali priliku da se bliže upoznaju tokom prezentacije na Zlatiboru, koju je upriličila kompanija Auto-Čačak, ovlašćeni uvoznik i prodavac vozila marke Škoda.

Pripadnicima “sedme sile” na raspolaganju su bili modeli koje su pokretali motori 1.0 TSI od 115 KS, “uparen” sa 6-stepenim manuelnim menjačem, zatim 1,5-litarski TSI od 150 konjskih snaga kao i turbo dizel agregat 1.6 TDI od 115 KS koji je stigao sa 7-stepenim DSG menjačem, a koji se može opciono odabrati i u modelu sa 1.5 TSI motorom.

Pored dizel i benzinskih agregata, Aleksandra Đokić, direktorka marketinga Auto-Čačka, najavila je i verziju 1.0 G-Tec koja će se uskoro naći u ponudi, a reč je o modelu koji za pogonsko gorivo koristi prirodni zemni gas, odnosno CNG (metan).

Novinarske ekipe su se posle doručka u Auto-Čacak centru, u Makišu, uputile ka Zlatiboru preko novog auto-puta “Milos Veliki”, a tokom vožnje smo mogli da se uverimo u agilnost 1,5-litarskog motora od 150 KS kao i da pri brzini od 130 km/h, u enterijeru zaista nema buke.

Vozila nisu bila u visokim paketima opreme tako da nismo mogli da isprobamo novi virtuelni kokpit, nedostajale su i komande na volanu, ali je generalni utisak da je enterijer, koji ima dosta sličnosti sa modelom Scala, pun materijala mekanih na dodir, a sedišta su udobna i veoma dobro “drže” telo u krivinama, u šta smo mogli naročito da se uverimo tokom vožnje Ibarskom magistralom ka Zlatiboru.

Novi Kamiq je, inače, najprostraniji u klasi i za razliku od “braće” - Volkswagen T-Cross i SEAT Arona, ima nešto veće međuosovinsko rastojanje (2.651 milimetar), a samim tim i dosta prostora pozadi. Za razliku od modela Scala, na Kamiqu su prednje svetlosne grupe dvodelne (dnevna svetla i glavni “farovi”), a nama su se najvise svideli “migavci” koji su dinamični kao u nekim automobilima više klase.

Iako je u pitanju kompaktni SUV, neki će modelu Kamiq kao manu uzeti to što u ponudi nema verzije sa pogonom na sva četiri točka, no to ga ne sprečava da se sa većinom prepreka na koje će naići prosečan korisnik, sa lakoćom izbori. U to smo mogli da se uverimo u okolini skijaškog centra Tornik, kako na samom asfaltnom putu, koji je bio prepun rupa napunjenih vodom, tako i tokom kratke vožnje van asfalta.

Ova prezentacija je ujedno označila i početak prodaje Škode Kamiq na našem tržištu, koji u Srbiji startuje po ceni od 15.348 evra za 1.0 TSI od 95 KS u Active paketu opreme. Verzija sa 1.5 TSI motorom i 6-stepenim manuelnim menjačem dostupna je samo u najvišem Style paketu, i to po ceni od 20.160 evra. Za 1.6 TDI od 115 KS sa 6-stepenim manuelnim menjačem, u srednjem paketu opreme Ambition treba izdvojiti 19.680 evra.

Dvodnevno druženje sa Kamiqom na Zlatiboru umnogome nam je pomoglo da detaljnije upoznamo adut fabrike iz Češke, koji je “na prvu loptu” dobio zaista visoke ocene, a uskoro ćemo imati priliku i da ga detaljnije testiramo te da vam prenesemo naše “dublje” utiske...

Luka Kulundžić/TopSpeed