TEHNOLOŠKA KRSTARICA: Šta očekujemo od nove Mercedes-Benz S-klase?

Mercedes je ovih dana objavio novi set fotografija prototipova S-klase, kao i deo tehničkih specifikacija, pre zvanične premijere koja je planirana za treći kvartal ove godine

Tokom godina, da ne kažemo decenija, Mercedesova S-klasa je postala jedan od sinonima za luksuz i prestiža, ali i tehnološki napredak budući da su upravo na ovom modelu implementirane neke od tada „pionirskih“ tehnologija, koje danas viđamo i u gradskim automobilima.

Najnovija generacija trebalo bi da debituje ove godine, a nakon delimičnog uvida u enterijer, Mercedes je ovih dana objavio i nešto detaljnije tehničke specifikacije ove „krstarice“, koja i dalje planira da ostane u, ili na, samom vrhu segmenta luksuznih limuzina.

Pre svega, tu je najnoviji E-Active Body Control – sistem koji se sastoji od adaptivnih amortizera, pet višejezgarnih procesora i čak 20 senzora na samom vozilu koji su zaduženi da prate stanje podloge, ali i stil vožnje, te da brzinom i do 1000 puta u sekundi vrše prilagođavanja.

Pomenuti sistem ima sposobnost tzv. aktivnog naginjanja u krivinama, da poput motocikliste, podesi ugao nagiba vozila kako bi se gotovo anuliralo prirodno naginjanje vozila i istovremeno poboljšala udobnost u vožnji. Ovako nešto Mercedes je svojevremeno implementirao na S-klasi Coupe, u okviru Active Curve Tilting/Magic Body Control sistema.

Takođe, E-Active Body Control prepoznaje i mogućnost neposrednog sudara te maksimalno podiže oslanjanje kako bi se sila udara usmerila što je više moguće ka podvozju, i time sačuvao kabinski prostor te smanjila mogućnost težih povreda putnika.

U cilju povećanja bezbednost i smanjenja eventualnih povreda, implementiran je i centralni vazdušni jastuk koji se aktivira u prostoru između vozača i suvozača, a za cilj ima da spreči njihovo sudaranje glavama, pre svega prilikom bočnih sudara.

Kako bi se povećala agilnost vozila, Mercedes je implementirao i sistem upravljanja na zadnjim točkovima, koji, prema tvrdnjama, smanjuje radijus okretanja za čak dva metra u odnosu na aktuelni model. Prema najavama, postojaće dve verzije ovog sistema – sa uglom od 4,5 stepeni i uglom zakretanja do 10 stepeni.

Mercedes je za sada i dalje ostao tajnovit kada su u pitanju pogonske jedinice, ali se očekuje da će okosnicu činiti šestocilindarski benzinski i dizel motori sa tzv. mild-hybrid ili PHEV tehnologijom, dok će V8 i V12 motori biti rezervisani za „perjanice“ ponude, kako sa AMG, tako i sa Maybach znakom.

Đorđe Pavićević/TopSpeed