SVESTRANI SPORTISTA: Porsche Taycan Cross Turismo

Porsche je na izložbenom prostoru Sajma u Minhenu upravo održao svetsku premijeru modela Taycan Cross Turismo kojim širi svoju gamu sportskih vozila koja za pogon koriste isključivo električnu energiju

Limuzina Taycan više nije jedini potpuno električni automobil marke Porsche jer je upravo debitovao inovativni Taycan Cross - univerzalni sportista, koji podseća na koncept Mission E sa Salona automobila u Ženevi 2018. godine.

On sa sobom donosi vrhunske performanse, agilan pogon na sva četiri točka, visoku tehnologiju i komforno adaptivno vazdušno oslanjanje, koje osigurava beskompromisnu voznu dinamiku i van asfalta. Uz to, tu je i 36 mm više prostora za glave puntnika pozadi, kao velika zadnja vrata i 1.200 litara prtljažnog prostora, što sve ukupno čini Taycan Cross još svestranijim.

Porsche smatra da budućnost pripada električnim vozilima, pa se Taycan Cross odlično uklapa u strategiju po kojoj bi do 2025. barem polovina novih automobila iz game trebala da koristi isključivo električnu energiju. Zato su odmah predstavljene četiri verzije sa Performance Battery Plus pakovanjima koja imaju ukupni kapacitet od 93,4 kWh.

U ponudi će tako biti Taycan 4 Cross Turismo od 380 “konja”, a uz ovebust i Launch Cotrol dostiže i 476 KS te do "stotke" ubrzava za 5,1 sekunde i postiže maksimalnih 220 km/h. Tu je i Taycan 4S Cross Turismo od 490 KS, ukupne snage 571 KS i ubrzanja do 100 km/h za 4,1 s

Ponudu širi Taycan Turbo Cross Turismo sa 460 kW (625 KS), tj. 500 kW (680 KS), sa ubrzanjem od 3,3 s do 100 km/h i elektronski ograničenih 250 km/h. Na samom vrhu je Taycan Turbo S Cross Turismo od 625 KS, odnosno ukupno 761 KS, ubrzanjem od 2,9 sekundi i maksimalnih 250 km/h.

Zajedničko svim modelima je da imaju pogon na sva četiri točka, vazdušno oslanjanje i opcioni off-road paket koji povećava klirens do 30 mm. To znači da se Cross Turismo moće voziti i po makadamu, pa i težem terenu.

Uz navedene automobile, Porsche je predstavio i posebnu dodatnu opremu u vidu nosača za bicikle pozadi. Naravno, i njih pokreće električna energija, jer se radi o modelim eBike Sport i eBike Cross. Prodaja vozila počinje na leto, a očekivana cena u Nemačkoj je od 93.635 evra.

Zoran Živkov/TopSpeed