SUŠTINA POSTOJANJA: LamborghinI Essenza SCV12

Iz kompanija Lamborghini stiže još jedan egzotični primerak namenjen trkačkoj stazi koji nosi naziv Essenza SCV12

Čak i kada u ponudi imate relativno mali broj serijskih modela – Aventador, Huracan i Urus, itekako je moguće zadovoljiti različite potrebe bogate, i po pravilu, prilično razmažene klijentele, a recept za to je, možda već pogađate, predstavljanje specijalnih edicija i egzotičnih, limitiranih serija baziranih na postojećim modelima.

Nova egzotična “igračka” koja stiže iz Lamborghini pogona zove se Essenza SCV12, a predstavlja hipersportski trkački automobil, namenjen isključivo stazi, koji će biti proizveden u svega 40 primeraka.

Iza ovog “trkača” stoji Lamborghinijev sportski ogranak Squadra Corse, koji je iskoristio Aventador kao osnovu kako bi uz temeljen modifikacije, kako na pogonskoj jedinici, tako i na podvozju, ali i aerodinamici, napravio model koji će biti neprikosnoven na trkačkoj stazi.

Za pogon je odabran već dobro poznati 6,5-litarski atmosferski V12 motor, koji se nalazi i u Aventadoru, s tim da je ovde snaga povećana na preko 830 “konja”, što je više čak i u odnosu na hibridni Sian, koji raspolaže sa ukupno 818 konjskih snaga.

Snaga se preko 6-stepenog sekvencijalnog Xtrac menjača prenosi isključivo na zadnje točkove, kako i dolikuje čistokrvnim trkačkim automobilima. A za kontakt sa podlogom, brinu se “slick” pneumatici marke Pirelli, montirani na ultralake magnezijumske naplatke.

Naravno, nije snaga jedino što Essenzu SCV12 čini superiornom na stazi. Aerodinamički paket kojeg čini velik broj modifikacija na karoseriji, predvođen ogromnim repnim spojlerom, u klasičnom trkačkom stilu, obezbeđuje čak 1200 kg pritiska na podlogu pri brzini od 250 km/h što je za 400 kg više nego kod McLaren Senne!

U kabini je situacija gotovo nalik trkačkom vozilu, sa multifunkcionalnim upravljačem na kojem se nalazi veliki broj prekidača i komandi, baš kao i telemetrija kojom se mogu pratiti vremena po krugu, temperatura pneumatika, kočnica, itd. dok se na centralnoj konzoli nalazi drugi set komandi, orijentisan ka vozaču.

No, ono što je jednako impresivno jeste Lamborghinijeva “logistika” vezana za Essenza SCV12 model, koja podrazumeva specijalni hangar u sedištu kompanije, gde vlasnici mogu držati svoj primerak, a na trkačkim stazama, pored Squadra Corse inženjera, kao tehnička podrška biće i proslavljeni petostruki pobednik 24 časa Le Mana, Emanuele Pirro, kao i Marco Mapelli, fabrički vozač Squadra Corse, koji će davati vozačke instrukcije vlasnicima.

Đorđe Pavićević/TopSpeed