STIGLI I BENZINCI: Audi SQ7 TFSI i SQ8 TFSI

Nakon što je prošle godine predstavio svoje najveće SUV modele Q7 i Q8 u sportskom SQ izdanju sa snažnim turbo dizel motorom, Audi sada u SQ7 i SQ8 ponudu uvodi i TFSI turbo benzince

Ako izuzmemo RS Q8, koja je jedna potpuno drugačija „zverka“, onda su SQ7 i SQ8 u samom vrhu Audijeve ponude SUV modela, s tim da su sve do sada, mogli da se kupe isključivo pokretani 4,0-litarskim twin-turbo V8 TDI dizelom od 435 KS i 900 Nm.

Imajući u vidu da je ovo ne baš popularno gorivo na severnoameričkom kontinentu, gde su inače ovakvi modeli prilično traženi, Audi je sada pomenute modele opremio i snažnim 4,0-litarskim V8 TFSI biturbo benzincem koji oslobađa 507 „konja“ i 770 Nm obrtnog momenta. Sasvim dovoljno da se do 100 km/h stigne za 4,1 sekundu, uz maksimalnu brzinu limitiranu na 250 km/h.

Pomenuti benzinski motor je opremljen i tzv. deaktivacijom cilindara koja „isključuje“ čak četiri cilindra iz rada tokom umerene vožnje, na primer, gradskim ulicama, sve u cilju uštede goriva i manje emisije izduvnih gasova. Tu su i dva tzv. twin-scroll turbo punjača, pozicionirana između „glava“ motora u V-rasporedu, a koji imaju optimalan odziv u gotovo svim režimima rada.

Sa motorom je „uparen“ 8-stepeni Tiptronic menjač, koji putem quattro sistema prenosa isporučuje snagu na sva četiri točka. Serijski se isporučuje i adaptivno vazdušno sportsko oslanjanje, kao i upravljanje na sva četiri točka, koji se do brzine od 60 km/h zakreću u suprotnom smeru od prednjih, do 5 ugla od stepeni, a preko 60 km/h u istom.

Tu je još i eAWS sistem elektro-mehaničkih aktivnih poprečnih stabilizatora koji, u zavisnosti od uslova i stila vožnje, sprečava naginjanje vozila u krivinama prilikom oštrije vožnje. Implementiran je i sportski diferencijal sa mogućnošću vektorisanja obrtnog momenta, odnosno raspodele između levog i desnog točka na zadnjoj osovini u cilju bolje vozne dinamike.

Pogonske jedinice i transmisija su kod SQ7 i SQ8 identični, a pored vizuelnih razlika između ova dva SUV-a, treba naglasiti i to da SQ7 standardno stiže sa točkovima od 20 inča, dok se kod SQ8 isporučuju oni od 21 inč. Naravno, opciono se mogu dobiti i veći naplaci – 22“ kod SQ7, a čak 23 inča kod SQ8.

Ova dva modela startovaće s prodajom na evropskom tržištu ove jeseni, i to po ceni (u Nemačkoj) od 93.287 evra za SQ7, odnosno 101.085 evra za SQ8.

Đorđe Pavićević/TopSpeed