STIGAO NASLEDNIK: Subaru predstavio novi BRZ

Nakon višemesečnog očekivanja, najava i tizera, Subaru je i zvanično predstavio novu, drugu generaciju svog sportskog kupea BRZ, „blizanca“ Toyote GR86, koja bi takođe trebala uskoro da se pojavi

Iako je na evropskom tržištu zastupljenija i popularnija bila Toyota GT86, kao „blizanac“ modela BRZ, Subaruov predstavnik postigao je solidan uspeh na severno-američkom tržištu, gde je imidž kompanije znatno razvijeniji, a modeli popularniji nego u Evropi.

Samim tim, nova, druga generacija BRZ-a cilja upravo severno-američko tržište, sa vizuelnim identitetom koji predstavlja evoluciju prethodnika, ali identičnom koncepcijom i proporcijama sportskog kupea sa motorom napred i pogonom pozadi, uz neznatno povećanje dimenzija.

Ono što jeste novo je platforma, kao verzija SGP osnove (Subaru Global Platform), koja je razvijena baš za ovaj model, zajedno sa Toyotom, čiji će GR86 koristiti istu bazu. Sa međuosovinskim rastojanjem od 2575 mm, motorom napred i pogonom pozadi, Subaru tvrdi da je postignut gotovo idealan raspored mase.

Iako se već neko vreme „šuškalo“ da će novi BRZ dobiti turbo benzinsku jedinicu, to se ipak nije dogodilo. No, 2,4-litarski atmosferski bokser agregat je sa 230 konjskih snaga za 30 „konja“ snažniji u odnosu na prethodnika, uz obrtni moment od 250 Nm, što je za oko 15% povećanje.

Uz pomenutu pogonsku jedinicu isporučuje se 6-stepeni manuelni ili opcioni automatski menjač, koji ima i funkciju automatskog međugasa, kako bi promene stepena prenosa naniže bile brže i bez opterećenja na pogonski sistem.

Subaru nije naveo podatke o performansama, tj. o ubrzanju iz mirovanja do 100 km/h, kao ni o maksimalnoj brzini, ali je logično za pretpostaviti da će biti nešto bolji u odnosu na prethodnika, imajući u vidu snažniji motor i masu od 1315 kg, što je povećanje od samo 30 kilograma.

Kada je reč o enterijeru, implementirana je digitalna instrumentacija, dijagonale 7,9 inča, sa velikim obrtomerom u sredini, kako i dolikuje sportskim modelima, koji se „pretvara“ u grafički prikaz, kao kod trkačkih automobila, kada se odabere režim rada Track.

Na centralnoj konzoli, ispod ventilacionih otvora, nalazi se 8,0-inčni displej infotejnment sistema, osetljiv na dodir, u koji je implementirana najnovija generacija Subaruovog Starlink sistema. Kako se navodi, Subaru će ponuditi dva paketa opreme – Premium i Limited, a svi će stizati iz Gunma proizvodnih pogona u Japanu.

Ono što je još nepoznato jeste hoće li novi Subaru BRZ stići i na evropsko tržište, na kojem je njegov prethodnik bio prisutan, doduše, prilično „stidljivo“. U nekim zemljama već je potvrđeno da ga neće biti, pa nam ostaje da se nadamo da će barem Toyota GR86, kao Subaruov „blizanac“, popuniti tu prazninu.

Đorđe Pavićević/TopSpeed