STARTOVALE PORUDŽBINE: Porsche Taycan Cross Turismo uskoro stiže i u Srbiju

Nova verzija električnog Porscheovog modela Taycan, pod imenom Cross Turismo, koja je debitovala pre skoro mesec dana, sredinom proleća stiže i na srpsko tržište, a knjige porudžbine već su „otvorene“

Pre gotovo mesec dana, tačnije 4. marta, Porsche je i zvanično predstavio novu „lifestyle“ verziju svog prvog električnom modela Taycan, koji je poneo naziv Cross Turismo.

Novi model je, u skladu sa ostatkom Taycan ponude, doneo vrhunske performanse, agilan pogon na sva četiri točka, visoku tehnologiju i komforno adaptivno vazdušno oslanjanje, koje osigurava beskompromisnu voznu dinamiku i van asfalta.

Uz to, zahvaljujući novoj karoserijskoj formi u vidu Shooting Brake modela, Taycan Cross Turismo se može pohvaliti i sa 47 mm više prostora za glave puntnika pozadi, kao velikim vratima prtljažnika ispod kojih se “krije” čak 1.200 litara prtljažnog prostora, što sve ukupno ovaj model čini još svestranijim.

Već u startu, Porsche je ponudio prilično široku gamu modela, koju čine četiri različite verzije Cross Turismo, koje se ponajviše razlikuju po performansama, a sve varijante su opremljene Performance Plus baterijama, kapaciteta od 93,4 kWh.

Osnovni model jeste Taycan 4 Cross Turismo koji raspolaže sa 380 konjskih snaga, a uz tzv. overboost funkciju, oslobađa do 476 “konja”. Ubrzanje iz mirovanja do 100 km/h iznosi 5,1 sekundu, maksimalna brzina limitirana je na 220 km/h, dok se autonomija po WLTP ciklusu kreće od 389 do 456 kilometara.

Iznad njega je pozicioniran Taycan 4S Cross Turismo sa 490 KS, koji pri overboostu oslobađa 571 konjsku snagu. Do „stotke“ stiže za 4,1 sekundu, maksimalna brzina ograničena je na 240 km/h, a autonomija se kreće od 388 do 452 km.

Treći model u ponudi jeste Taycan Turbo Cross Turismo koji raspolaže sa čak 625 „konja“, a overboost funkcija obezbeđuje u kratkom vremenskom intervalu i do 680 KS. Iz mirovanja do 100 km/h potrebno je 3,3 sekunde, maksimalna brzina limitirana je na 250 km/h dok autonomija varira od 395 do 452 kilometra.

Perjanica ponude jeste Taycan Turbo S Cross Turismo koji takođe ima 625 KS, ali koji pri overboostu dostiže fantastičnih 760 “konja”! I ubrzanje je jednako spektakularno, budući da mu treba svega 2,9 sekundi do “stotke”. Maksimalna brzina limitirana je na 250 km/h, a autonomija se kreće od 388 do 419 km.

Zajedničko svim modelima je da imaju pogon na sva četiri točka, vazdušno oslanjanje i opcioni off-road paket koji povećava klirens do 30 mm. To znači da se Cross Turismo moće voziti i po makadamu, pa i težem terenu, zahvaljujući i posebnom “Gravel” (šljunak) režimu rada.

Posebno za Taycan Cross Turismo, Porsche je razvio i dodatnu opremu u vidu nosača za bicikle (do tri komada) pozadi, koji se može koristiti univerzalno, za različite vrste bicikala, a vredi napomenuti i to da se vrata prtljažnika mogu otvoriti čak i kada se na nosaču nalaze tri bicikla.

Porsche je čak i u slučaju izbora bicikala napravio “prvi korak” te klijentima ponudio svoja rešenja u vidu modela eBike Sport i eBike Cross, koje, naravno, takođe pokreće električna energija.

Ono što je najvažnije za sve zainteresovane, potencijalne kupce jeste da Porsche Taycan Cross Turismo već sredinom maja stiže i na srpsko tržište, po ceni od 100.000 evra (sa PDV-om), a da se porudžbine za novi model već sada primaju.

TopSpeed Team/PR Porsche Srbija