SNAGA STRUJE: Audi predstavlja e-tron S i e-tron S Sportback

Baš kao što i ponuda standardnih Audijevih modela poseduje sportsku “S” porodicu, tako i električna e-tron gama dobija svoje “S” modele

Audi proširuje svoju ponudu električnih e-tron modela sportskim verzijama sa sufiksom “S”, po ugledu na ostale, “klasične” modele u svojoj ponudi, a najnovije “pojačanje” jesu e-tron S i e-tron S Sportback.

U odnosu na „obični“ e-tron, „S“ verzija je dobila nešto agresivniji vizuelni nastup, zajedno sa aerodinamičkim unapređenjima, koja podrazumevaju nove „branike, proširene blatobrane (za 25 mm), a tu su i aktivni usisnici za hlađenje kočnica, koji se otvaraju samo kada je to neophodno.

Srebrni detaljni na eksterijeru, aluminijumska kućišta spoljnih retrovizora, kao i naplaci od 21“, odnosno 22 inča, standardni su deo ponude „S“ verzije, baš kao i elektropodesiva sportska sedišta, presvučena alkantarom, uz diskretne detalje od ugljeničnih vlakana.

Ipak, najvažnija stvar krije se „ispod lima“, a u pitanju je pogonska jedinica, tačnije jedinice koju čine tri elektromotora – dva za zadnje točkove i jedan na prednjoj osovini, pri čemu se zadnji koriste i za tzv. vektorisanje obrtnog momenta u cilju poboljšanja vozne dinamike.

U kombinaciji, sva tri elektromotora ostvaruju 500 konjskih snaga i čak 973 Nm obrtnog momenta. Prevedeno u performanse, sprint od 0 do 100 km/h traje 4,5 sekundi dok je maksimalna brzina limitirana na 210 km/h. Elektromotori se strujom napajaju iz litijum-jonskih baterija, kapaciteta 95 kWh, koje omogućavaju autonomiju od 365 kilometara, odnosno 360 km u slučaju Sportback verzije.

Oba modela opremljena su i adaptivnim vazdušnim oslanjanjem, posebno prilagođenim S modelima, gde se klirens može menjati u dijapazonu od 76 milimetara, zavisno od uslova vožnje. Implementirano je i tzv. progresivno upravljanje, direktno zavisno od brzine vozila, dok kočioni sistem čine 6-klipne čeljusti (napred).

Kako je saošteno, oba modela će na evropsko tržište stiću na jesen ove godine, a početna cena za e-tron S iznosi 93.800 evra, dok je e-tron S Sportback nešto skuplji, i za njega treba izdvojiti 96.050 evra (u Nemačkoj).

Đorđe Pavićević/TopSpeed