ŠLAG NA TORTU: Volkswagen Golf GTI Clubsport

Volkswagen je predstavio Clubsport verziju svog „hot hatch“ modela Golf GTI, koji raspolaže sa 300 „konja“, a poseduje i unapređeno oslanjanje, snažnije kočnice i novi elektro-mehanički „šper“ diferencijal

Nakon što je početkom godine predstavio uvek popularnu GTI verziju najnovije, osme generacije Golfa, Volkswagen krajem ove predstavlja i njenu Clubsport verziju, već tradicionalno sa izraženijim sportskim aspiracijama, koja donosi i nekoliko značajnijih unapređenja.

Pre svega, tu je osetno snažniji motor, koji umesto 245 konjskih snaga, sada raspolaže sa 300 „konja“ i 400 Nm, gotovo kao prethodni Golf R, i to zahvaljujući izmenama na računarskoj jedinici, većem interkuleru, kao i novom turbo punjaču kojeg je isporučio Continental, umesto dosadašnjeg kojeg je „potpisao“ Garrett.

Snaga se i dalje isporučuje samo na prednje točkove, i to putem 7-stepenog DSG menjača sa „skraćenim“ prenosnim odnosima, a manuelna opcija neće biti u ponudi, budući da je potražnja za njom relativno mala, a i performanse su slabije u odnosu na DSG.

Kako Volkswagen navodi, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 5,9 sekundi dok je maksimalna brzina limitirana na 250 km/h. No, još bitnije od povećanja snage jeste i prenos iste na podlogu, u čemu pomaže i elektromehanički VAQ „šper“ diferencijal, umesto dosadašnjeg elektronskog XDS sistema.

Unapređen je i sistem oslanjanja, koji je nešto „agresivniji“ u odnosu na „obični“ GTI, te su tako prednji točkovi dobili veći ugao nagiba, a implementirane su i nove komponente oslanjanja pozadi. Uz to, DCC (Dynamic Chassis Control) obezbeđuje i 15 različitih nivoa podešavanja između Comfort i Sport režima rada.

Tu je i unapređen kočioni sistem sa ventilirajućim perforiranim diskovima od 18 inča i dvoklipnim čeljustima, kao i modifikovani ABS sistem. Naravno, nije zapostavljena ni aerodinamika, te tako Clubsport ima redizajnirani prednji spliter i usisnike vazduha, dok se pozadi nalazi novi dvodelni spojler, koji obezbeđuju veće prianjanje.

Ono šta dodatne izdvaja GTI Clubsport jeste i „specijalni“ režima rada, koji je naročito optimizovan za Nurburgring Nordschleife stazu, na kojoj je ova verzija Golfa i razvijena. Sa Michelin Pilot Sport Cup 2 pneumaticima od 19“, Clubsport je za čak 13 sekundi brži od Golf GTI na Nordschleife (7 min 54 sekunde).

Cena Golf GTI Clubsport verzije još nije poznata, ali imajući u vidu da „obični“ GTI košta oko 37.600 evra (u Nemačkoj), jasno je da će Clubsport startovati od barem 41.000 evra.

Đorđe Pavićević/TopSpeed