ŠLAG NA TORTI: Range Rover SVAutobiography Ultimate

Ako ste mislili da je SVAutobiography vrhunsko izdanje aktuelnog Range Rovera, prevarili ste se jer je britanska kompanija upravo predstavila SVAutobiography Ultimate, i to kako u Long, tako i Dynamic izdanju

Range Rover, kao jedan od pionira SUV segmenta, još iz '70-ih godina, sam po sebi je premijum model, koji odavno više ne cilja ljubitelje off-road avantura već bogatu klijentelu koja traži alternativu nemačkim premijum proizvođačima.

Vrhunsko izdanje SVAutobiography (SVA) upravo je postalo još ekskluzivnije za SVAutobiography Ultimate model, koji je dostupan kako u verziji sa produženim međuosovinskim rastojanjem (Long), tako i u Dynamic varijanti za one koji cene voznu dinamiku.

Na raspolaganju su dva agregata – 5,0-litarski V8 sa mehaničkim kompresorom, koji oslobađa 565 konjskih snaga, odnosno „zelena alternativa“ u vidu plug-in hibrida P400e koji zahvaljujući pomoći elektromotora raspolaže sa 400 „konja“.

Kao što se i očekuje, Long verzija je namenjena udobnom krstarenju, poseduje električno zatvaranje zadnjih vrata, centralnu konzolu sa frižiderom između zadnjih sedišta opremljenim rashladnim i masažnim funkcijama, dok prostor za kolena iznosi ogromnih 120 cm.

S druge strane, Dynamic verzija znatno „utegnutija“ što se tiče voznih karakteristika, sa standardnim međuosovinskim rastojanjem, ima drugačije trimovano oslanjanje i upravljanje, za 8 mm je bliži tlu, a tu je i Dynamic Response sistem koji se brine da naginjanje karoserije bude svedeno na minimum.

SVAutobiography Ultimate verzija dolazi u ekskluzivnoj Orchard Green zelenoj boji, sa kontrastnim Narvick Black crnim krovom i kućištima spoljašnjih retrovizora, dok se na oznakama nalaze detalji u boji bakra. Tu su i kovani naplaci prečnika čak 22 inča...

Range Rover SVAutobiography Ultimate će se proizvoditi, baš kao i standardna SVA verzija u Land Roverovom SVO (Special Vehicle Operations) tehničkom centru u Warwickshire, u Engleskoj. Cena Dynamic verzije startuje od 173.000 evra dok Long varijanta košta čak 215.500 evra.

Đorđe Pavićević/TopSpeed