ŠLAG NA TORTI: Pagani Huayra BC Roadster

Jedan od najekstravagantnijih i najpoželjnijih hipersportskih automobila današnjice, Pagani Huayra, upravo je dobila i svoju BC Roadster verziju, što će reći da će vlasnici moći da uživaju u „otvorenom nebu“, a tu je i snažniji agregat od 800 konjskih snaga!

Ako se pitate šta ono BC u nazivu znači, ta skraćenica potiče od imena Benny Caiola, pasioniranog kolekcionara Ferrarija koji je svojevremeno, bio i prvi kupac Pagani automobila.

Inače, Huayra BC Roadster je za 30 kilograma lakši od „običnog“ Roadstera, sa ukupno 1250 kg, pre svega zahvaljujući obilnoj upotrebi ugljeničnih vlakana, ali i egzotičnih legura kao što je karbon-titanijum.

Aerodinamički elementi doprinose stvaranju pritiska na podlogu od 500 kilograma pri brzini od 280 km/h, a koliko se ozbiljno pristupilo svemu tome, govori i podatak da BC Roadster poseduje čak i „flapsove“ oko katalizatora izduvnog sistema kako bi se gasovi usmerili na neke delove „poda“, baš kao što je to slučaj kod Formule 1 i tzv. „produvanog difuzora“.

Što se same pogonske jedinice tiče, i dalje je tu Mercedes-AMG M158 V12 twin-turbo motor koji zahvaljujući novim turbo punjačima, sada oslobađa 50 „konja“ više, odnosno čitavih 800 konjskih snaga, uz obrtni moment od 1050 Nm, dostupan od 2000 do 5600 obrtaja u minutu.

Kako u kompaniji navode, biće proizvedeno svega 40 primeraka BC Roadstera, od kojih će svaki koštati nešto preko tri miliona evra, i to bez poreza što je tri puta skuplje od Huayre Coupe, ali i pored toga, Paganiju očigledno ne manjka kupaca.

Đorđe Pavićević/TopSpeed