SHANGHAI MOTOR SHOW 2021: Mercedes-Benz EQB

Mercedesova porodica električnih EQ modela nastavlja da se širi, a svega par dana nakon svetske premijere najluksuznijeg EQS modela, stiže i kompaktni SUV EQB, kao pandan aktuelnom GLB modelu

Mercedes je itekako ozbiljno „zagrizao“ kada je u pitanju električni pogon, te se porodica EQ modela ubrzano širi. Svega par dana nakon luksuznog EQS, stiže kompaktni SUV model EQB, koji praktično predstavlja električnu alternativu aktuelnom GLB-u.

Za razliku od EQS, koji vizuelno nije ni nalik aktuelnoj S-klasi, EQB je veoma sličan GLB-u, a najveća razlika jeste u svetlosnim grupama i grilu, koji kod električnog modela praktično i nema svrhu. Za osnovu je korišćena EVA II platforma, prilagođena vozilima sa elektro-pogonom.

Proporcije u odnosu na GLB su gotovo identične, što će reći i da je ponuda prostora u enterijeru veoma slična, uz nešto manji prtljažnik EQB (za 75 litara) zbog smeštanja baterija. Baš kao i kod GLB, u ponudi je verzija sa pet, ali i sa sedam sedišta.

Najsnažniji model u ponudi biće EQB 350 4MATIC koji poseduje dva elektromotora, za svaku osovinu po jedan, ukupne snage 288 „konja“. Baterije imaju kapacitet od 66,5 kWh, a deklarisana autonomija iznosi 420 kilometara. Uz najavljenu veću bateriju, autonomija će svakako preći 500 km.

Nešto slabiji model jeste EQB 300 koji poseduje isti pogonsku konfiguraciju kao i EQB 350, s tim da je njegova ukupna snaga oko 240 „konja“. Osnovni model u ponudi za sada biće EQB 250 koji koristi jedan elektromotor za pogon prednjih točkova, snage 190 „konja“.

Prikazani model na Salonu automobila u Šangaju namenjen je kineskom tržištu, dok će evropska verzija biće dodatno prilagođena potrebama kupaca na Starom kontinentu. Kao i GLB, i EQB će se proizvoditi u Mercedesovim pogonima u Kečkemetu, u Mađarskoj.

Đorđe Pavićević/TopSpeed