SHANGHAI MOTOR SHOW 2021: Audi A6 e-tron Concept

Svega nedelju dana nakon predstavljanja električnog SUV modela Q4 u klasičnom i Sportback izdanju, Audi prikazuje i A6 e-tron koncept, koji najavljuje čitavu familiju novih modela koji će koristiti PPE platofrmu, razvijenu u saradnji sa Porscheom

Iako predstavljen tek u formi koncepta, Audi A6 e-tron predstavlja ozbiljnu prekretnicu u poslovanju ovog nemačkog brenda i najavljuje čitavu gamu novih električnih modela koji će koristiti Premium Platform Electric (PPE) osnovu koja je razvijena u saradnji sa kompanijom Porsche.

Pomenutu platformu dobiće i najavljeni Q6 e-tron SUV, koji bi trebao da debituje ove godine i „popuni prazninu“ između aktuelnih Q5 i Q7 modela, a i Porscheova električna verzija Macana biće bazirana na pomenutoj PPE osnovi.

Iako nosi oznaku A6, ovaj koncept je vizuelno značajno drugačiju od aktuelne „šestice“, u skladu sa električnim modelima koje Audi u poslednje vreme predstavlja i koji će činiti okosnicu u doglednoj budućnosti. Dužine je 4961 milimetar, širine 1960 mm i visine 1440 mm, što će reći da je po dimenzijama i bliži modelu A7 Sportback.

Prikazani koncept poseduje dva elektromotora, za svaku osovinu, sa kombinovanom snagom od 475 „konja“ i 800 Nm obrtnog momenta, s tim da će biti ponuđena i verzija sa samo jednom elektromotorom pozadi, koja će imati veću autonomiju, i naravno, manju cenu.

Audi navodi da se električna energija dobija iz litijum-jonskih baterija kapaciteta 100 kWh, koje u ovoj konfiguraciji pružaju autonomiju od oko 700 kilometara. Kao i kod e-tron GT, podržano je punjenje od 800 volti, snage do 270 kW što u teoriji znači da će za oko 10 minuta biti moguće dopuniti oko 300 km autonomije.

Audi A6 e-tron bi u serijskoj proizvodnji trebalo da se nađe relativno brzo, 2023. godine, s tim da će barem neko vreme (jednu ili čak dve generacije) koegzistirati sa svojim „klasičnim rođakom“ A6, nakon čega bi najverovatnije preuzeo „štafetu“ u D-segmentu.

Đorđe Pavićević/TopSpeed