RUPA U ZAKONU: Suzuki Jimny ipak ostaje u Evropi, ali kao komercijalno vozilo

Zbog stupanja na snagu novih, još strožijih ekoloških normi, Suzuki Jimny se “povlači” iz Evrope kao putnički automobil, ali će u prodaji moći da ostane njegova komercijalna verzija

Od ove jeseni, u Evropi na snagu stupaju još strožiji propisi kada je reč o emisiji izduvnih gasova, zbog čega su neki proizvođači već morali da “povuku” svoje modele (Škoda Kodiaq RS), dok će drugi morati da ih dovedu u sklad sa novim normama od maksimalnih 95 g/km CO2, ukoliko planiraju da ih i dalje nude na evropskom tržištu.

To je dovelo do paradoksa da jedan od najpopularnijih kompaktnih krosovera na tržištu, Suzuki Jimny, koji je relativno novi model, više ne može u aktuelnom izdanju sa 1,5-litarskim benzincem da ispuni zadate propise (prosek čitave flote je iznad limita) te je japanski proizvođač primoran da ga “povuče” iz prodaje u Evropi.

Istovremeno, za komercijalna vozila važe nešto drugačije regulativne norme, sa maksimalnih 147 g/km CO2, te je Suzuki pronašao “rupu u zakonu” i ponudio Jimny u tzv. van verziji, odnosno kao komercijalno vozilo, bez zadnje klupe, što mu dozvoljava da nastavi da se prodaje na Starom kontinentu.

U odnosu na putničku verziju, spolja gotovo da nikakvih razlika nema, dok je unutra, kao što već rekosmo, uklonjena mala zadnja klupa i umesto nje dobijen za 33 litre veći prtljažni prostor. Oprema je takođe identična, tako da ukoliko baš želite Jimny, moraćete da se pomirite sa činjenicom da je on od sada samo dvosed.

Đorđe Pavićević/TopSpeed